nya soppan E10
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den nya soppan gör ju så du drar mer, men det är mindre föroreningar i avgaserna, så det kan ju vara ett trick från regeringen att få oss att betala mer skatt genom bensinen. eller så är det ett genuint sätt att få oss bättra oss på att inte köra i onödan och tänka mer på miljön.
jag va mer misstänksam mot hur 2t oljan kommer betesig. och som vissa moppar inte redan kan vara lite tjuriga att starta vid 0 punkten
<!-- </EdIndex> --></div>
jag va mer misstänksam mot hur 2t oljan kommer betesig. och som vissa moppar inte redan kan vara lite tjuriga att starta vid 0 punkten

-
Re: Effektökning?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
hemskt va trevlig du är när du pratar olja....ansök till nasa om du är raketforskare vettja. <!-- </EdIndex> --></div>
VRM Roffe skrev:Har du inte lite otur nu när du tänker?Rexxy skrev:Jag tänkte på att etanol är ju mindre spikbenäget än bensin?VRM Roffe skrev:Varför skulle det bli effektökning?
Så E10 borde väl palla högre kompression än 95 oktan. Så man kan då således öka kompressionen och/eller öka förtändningen för lite extra.
Jag kan ju såklart ha fel, funderar lite nu bara.
Det du beskriver nu så :
Trimmar du motorn genom högre kompression eller annan förtändning..
Det har ju inte nån ting med att bränslet har högre energiinnehåll!?
hemskt va trevlig du är när du pratar olja....ansök till nasa om du är raketforskare vettja. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror inte en orginal eller lite viktkompenserat märker nån skillnad
och är det inte lite etanol i soppan redan nu fast dom inte "skyltar" med det
Bigge Ska du dela på bensinen och etanolen måste du destillera
men det är inte lätt för bensin är en blandning av ämnen med olika kokpunkter
bl.a så har bensen kokpunkt på 80.1 och etanolen 78 så man måste
ha en noggrann destillationsapparat om man ska använda etanolen man får ut till fredagsgroggen
Men om man nu ska lägga ner jobb på detta så är det bättre att utgå från
E85 ,lyckas man så får man ju 40% sprit för ca 6kr/litern :shocked: <!-- </EdIndex> --></div>

ha en noggrann destillationsapparat om man ska använda etanolen man får ut till fredagsgroggen

E85 ,lyckas man så får man ju 40% sprit för ca 6kr/litern :shocked: <!-- </EdIndex> --></div>
-
pöjkar å flickor va ni gör drick inte glykol!! visst gott men inte bra i värsta fall får man ligga på sjukhus å vänta på nya delar till allt <!-- </EdIndex> --></div>
haha 6 kr litern hade inte varit dåligtBraxmatte skrev:Jag tror inte en orginal eller lite viktkompenserat märker nån skillnad
E85 ,lyckas man så får man ju 40% sprit för ca 6kr/litern :shocked:

pöjkar å flickor va ni gör drick inte glykol!! visst gott men inte bra i värsta fall får man ligga på sjukhus å vänta på nya delar till allt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bensin och dieseln är ju SJUKT billig !!!
Om man tänker på kostnaderna för att pumpa upp den i mellanöstern + raffinaderierna och frakten .. Fn en halvliter Loka på samma mack här hos mig kostar ju 20:- !!!! trots att det bara är vatten som åkt några mil... <!-- </EdIndex> --></div>
Om man tänker på kostnaderna för att pumpa upp den i mellanöstern + raffinaderierna och frakten .. Fn en halvliter Loka på samma mack här hos mig kostar ju 20:- !!!! trots att det bara är vatten som åkt några mil... <!-- </EdIndex> --></div>
-
poppis bland punkarna är alkogel på tal om att "dricka" det.... <!-- </EdIndex> --></div>
Glykol förstör en del, T-röd ska du filtrera genom en svettig strumpa såg går det dricka....bigge skrev:haha 6 kr litern hade inte varit dåligtBraxmatte skrev:Jag tror inte en orginal eller lite viktkompenserat märker nån skillnad
E85 ,lyckas man så får man ju 40% sprit för ca 6kr/litern :shocked:
pöjkar å flickor va ni gör drick inte glykol!! visst gott men inte bra i värsta fall får man ligga på sjukhus å vänta på nya delar till allt

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[/quote]
Glykol förstör en del, T-röd ska du filtrera genom en svettig strumpa såg går det dricka....
poppis bland punkarna är alkogel på tal om att "dricka" det....[/quote]
haha låter inte gott å filtrera t-röd i strumpan och ingen ide å testa <!-- </EdIndex> --></div>
Glykol förstör en del, T-röd ska du filtrera genom en svettig strumpa såg går det dricka....

haha låter inte gott å filtrera t-röd i strumpan och ingen ide å testa <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Biltema drog för några år sen tillbaka all T-röd
den råkade innehålla en liten del träsprit och dom varnade för att man
Asolut inte fick dricka den
Några norrmän hade visst dött efter att ha druckit den
Men det kanske var "tåbiran" som tog död på dom
den råkade innehålla en liten del träsprit och dom varnade för att man
Asolut inte fick dricka den
Några norrmän hade visst dött efter att ha druckit den
Men det kanske var "tåbiran" som tog död på dom

- Lasse väss
- Forumsponsor
S_Compakt skrev:Bensin och dieseln är ju SJUKT billig !!!
Om man tänker på kostnaderna för att pumpa upp den i mellanöstern + raffinaderierna och frakten .. Fn en halvliter Loka på samma mack här hos mig kostar ju 20:- !!!! trots att det bara är vatten som åkt några mil...