<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta objekt köpte jag på tradera den 13/2-2011. Skall försöka återskapa den till vad den engång var. Någon tidigare ägare har misshandlat den med att svetsa ditt ett motorfäste för puchmotor . Svetsat sidoplåtar och målat tank och krom blått.
Är det någon som har eller känner till någon som kan ha delar till en 1293 ? Behöver bl a drevplatta till bakhjulet att börja med så jag kan få den på hjul. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kul att ytterligare en e-type räddas till eftervärlden.. ser ju ut som du har en liten stunds pyssel..men brukar ju vara så, mitt projekt för i vinter var ju heller inte mycket som var ok på ifrån början.. men det börjar ju faktiskt ordna upp sig eftersom..ska bli kul att följa din renovering här.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett tipps! gör dig av med allt som har med *uch att göra innan sjukdomen sprider sig!!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bakskärmen och pakethållaren ser ju riktigt fina ut.. finns nog hopp för det projektet.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Först så använder jag färgbortagningsmedel som jag torkar bort efter ca 1,5 tim, sedan tvättar jag med thinner och avslutar med att polerar med autosol kromglans. Till fälgen använde jag även svinto efter färgbortagningsmedlet. Jag var lite osäker om kromet skulle ta skada av färgbortagningsmedlet men det ser ut att ha fungerat så här långt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Några timmars arbete i garaget så börjar ramen återhämta sig.Plåtarna är borta snart kan finjusteringen börja. Mycket spackel att slipa bort.