Påbörjad renovering av flakan

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
OffroadGangster

Inlägg av OffroadGangster »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äntligen är man igång med mopeden igen. Blev inte som man hade tänkt sig, men i helgen fick jag gjort lite.

Har för de första fått byta tändstiftet då de som satt där var till gräsklippare. Sen fick jag även bytt ut den gamla tändhatten, som var väldigt dålig, den låg bara löst uppe på tändstiftet. Men nu sitter de nya grejer och motorn går som aldrig förr :D
I helgen fick jag även lånat pappas GPS och kollat hur fort den går, och som jag misstänkte så gick den lite för fort. 39,4 km/h enligt GPS:en :twisted:
Avslutar med en bild på det nya och det gamla tändhatten, en viss skillnad Fortsatt trevlig kväll allihopa :wink:
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
OffroadGangster

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Känner att det är på tiden att uppdatera lite. Har inte vart så aktiv på forumet under de sista månader, men nu ska de bli ändring på de.

Sen sist har det hänt en hel del med min kära flaka!
*Lameller Bytta
*Ny Fram, och bak lampa
*Nya däck runtom
*Stänkskärmar fram och bar är nya
Utöver de har det bytts lite kilar och annat nödvändigt

Bild
"Hemmasnickrad" lamphållare
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Skillnad?
Bild
Har fått på en lite kaxigare pipa på moppen nu också, riktigt gött ljud och väldigt bra effekt! Man hängen som en snorloska efter moppen :lol:
Bild

Nästa steg blir att ta tag i tanken som ska spacklas och ev. lackas idag.
Bilder kommer ikväll. <!-- </EdIndex> --></div>
bjursingen

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin flakmoped! Kul att de är fler som håller på med sådanna :) <!-- </EdIndex> --></div>
OffroadGangster

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjursingen skrev:Fin flakmoped! Kul att de är fler som håller på med sådanna :)
Visst är det! Tycker de är dösköjj med flaka 8) <!-- </EdIndex> --></div>
bjursingen

Inlägg av bjursingen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag passar mig noga för de där plastiga NGK tändhattarna.
för de har ja bara haft mardrömmar med och likaså polarna, så fort minsta lilla droppe vatten kom in så började misstända så man nästan skutta av mopeden.
Ja bytte tre sådana på drygt två veckor! :shock: sen blev ja trött på de och köpte NGK:s röda silicontändhatt och den täta så bra att de blev ett sug i den när man drog den från stiftet, som en sugprop.

ett sådant baklyse måste ja köpa! <!-- </EdIndex> --></div>
OffroadGangster

Mattias-M skrev:jag passar mig noga för de där plastiga NGK tändhattarna.
för de har ja bara haft mardrömmar med och likaså polarna, så fort minsta lilla droppe vatten kom in så började misstända så man nästan skutta av mopeden.
Ja bytte tre sådana på drygt två veckor! :shock: sen blev ja trött på de och köpte NGK:s röda silicontändhatt och den täta så bra att de blev ett sug i den när man drog den från stiftet, som en sugprop.

ett sådant baklyse måste ja köpa!
Jag har kört i ösregn och snö och aldrig haft problem! Det ända problemet jag har haft är att jag har ett hål i förgasar"lådan" där filtret siter, och när de regnar brukar de suga in vaten där och gissa om den går surt cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

OffroadGangster skrev:

Jag har kört i ösregn och snö och aldrig haft problem! Det ända problemet jag har haft är att jag har ett hål i förgasar"lådan" där filtret siter, och när de regnar brukar de suga in vaten där och gissa om den går surt cocos_acc.gif
det ska va ett hål i luftburken :D

skärmstaget är börjt :gaah:

fin i övrigt:D kul med fler flakor :D <!-- </EdIndex> --></div>
OffroadGangster

bigge skrev:
OffroadGangster skrev:

Jag har kört i ösregn och snö och aldrig haft problem! Det ända problemet jag har haft är att jag har ett hål i förgasar"lådan" där filtret siter, och när de regnar brukar de suga in vaten där och gissa om den går surt cocos_acc.gif
det ska va ett hål i luftburken :D

skärmstaget är börjt :gaah:

fin i övrigt:D kul med fler flakor :D
Haha. Där är ett 2:a hål som INTE ska vara där :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kemiskmetal eller tejp :D <!-- </EdIndex> --></div>
OffroadGangster

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har det hänt lite igen! Tanken har slipats ner till ren metall, och sen spacklats och lackats om. När jag ändå var i farten passade jag på att snygga till ramen lite med ny lack och jag fick även målat lämmarna på flaket svarta :D

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snyggt!!

kanske lacka plåtarna till skvättlappaarna som motorn :) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt jobbat!
Var har du köpt listen till tanken? <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror la listen finns på ettans?? <!-- </EdIndex> --></div>
OffroadGangster

P-plats.se skrev:Snyggt jobbat!
Var har du köpt listen till tanken?
Listen är orginal, som jag har lackat svart själv! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar