Tändstift
Tändstift
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en fråga angående tändstift till mopeder. Hur hårt tändstift(värmetal)
behöver man minst till en hårt trimmad Sachs 50cc moped...???
Typ räcker det att gå upp till NGK BP7ES eller behövs det NGK BP8-9ES...???
Nån som vet motsvarande beteckning på Bosch till NGK BP9ES ?? <!-- </EdIndex> --></div>
behöver man minst till en hårt trimmad Sachs 50cc moped...???
Typ räcker det att gå upp till NGK BP7ES eller behövs det NGK BP8-9ES...???
Nån som vet motsvarande beteckning på Bosch till NGK BP9ES ?? <!-- </EdIndex> --></div>
Högkomptopp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tusen tack alla för svar.... 
Skall ha det till en SACHS 50cc med Högkomps topplock med centrerat tändstift och detta har lång gänga...å heter då
har jag fått reda på nu... gällande NGK stift. ES på slutet lång gänga istället för kortgängade stift heter HS på slutet..
Hmm har du kort gäng på din topp med centrerat tändstift... zappafan..
Jag har lång gänga på min topp med centrerat tändstift. Då borde det funka bra med 50cc & BP7ES till min motor med...***L** <!-- </EdIndex> --></div>

Skall ha det till en SACHS 50cc med Högkomps topplock med centrerat tändstift och detta har lång gänga...å heter då
har jag fått reda på nu... gällande NGK stift. ES på slutet lång gänga istället för kortgängade stift heter HS på slutet..

Hmm har du kort gäng på din topp med centrerat tändstift... zappafan..

Jag har lång gänga på min topp med centrerat tändstift. Då borde det funka bra med 50cc & BP7ES till min motor med...***L** <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Högkomptopp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="billykid"]
har jag fått reda på nu... gällande NGK stift. ES på slutet lång gänga istället för kortgängade stift heter HS på slutet..
nja, S betyder mittelektrod av koppar.
http://www.ngk.se/templates/ngkPage.aspx?id=127
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
har jag fått reda på nu... gällande NGK stift. ES på slutet lång gänga istället för kortgängade stift heter HS på slutet..

nja, S betyder mittelektrod av koppar.
http://www.ngk.se/templates/ngkPage.aspx?id=127
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Högkomptopp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hårt trimmad? <!-- </EdIndex> --></div>billykid skrev:Tusen tack alla för svar....
Skall ha det till en SACHS 50cc med Högkomps topplock med centrerat tändstift och detta har lång gänga...å heter då
har jag fått reda på nu... gällande NGK stift. ES på slutet lång gänga istället för kortgängade stift heter HS på slutet..
Hmm har du kort gäng på din topp med centrerat tändstift... zappafan..
Jag har lång gänga på min topp med centrerat tändstift. Då borde det funka bra med 50cc & BP7ES till min motor med...***L**
Re: Högkomptopp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hårt å hårt, vet jag inte..
..bra normal viktkompensation.. 
SACHS 50cc moped 4vxl.
Cylle 5,5HP upptagna kanaler & utblås.
Kolv filad å jackad.
Högkomp topp med centrerat T.stift.
17bing förknasare.. kyrkportare
Avgas system = Anpassad pipa för 8000Rpm
Ja det var väjl hela setupen.....
<!-- </EdIndex> --></div>
vihan skrev:billykid skrev:Tusen tack alla för svar....
Skall ha det till en SACHS 50cc med Högkomps topplock med centrerat tändstift och detta har lång gänga...å heter då
har jag fått reda på nu... gällande NGK stift. ES på slutet lång gänga istället för kortgängade stift heter HS på slutet..
Hmm har du kort gäng på din topp med centrerat tändstift... zappafan..
Jag har lång gänga på min topp med centrerat tändstift. Då borde det funka bra med 50cc & BP7ES till min motor med...***L**
Hårt trimmad?
Hårt å hårt, vet jag inte..


SACHS 50cc moped 4vxl.
Cylle 5,5HP upptagna kanaler & utblås.
Kolv filad å jackad.
Högkomp topp med centrerat T.stift.
17bing förknasare.. kyrkportare
Avgas system = Anpassad pipa för 8000Rpm
Ja det var väjl hela setupen.....

Tändstifts tabeller & Översättningar till alla mopeder
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Har hittat Info angående dom flesta Bosch & NGK till alla mopeder, håll tillgodo....alla moppe skruvare...***L**...
Jag kan inte lova 100% att dom är okje. Men verkar stämma enligt
min mening, jag kommer att använda mig av dessa....
Bara kopiera till moped mappen.... å spara...
NGK..........BOSCH..............För mopedmotor
B5HS........W8AC / W9AV.......Original 0,8-1,0 hk
B6HS........W7A / EC.............3,5 hk
B7HS........W5AC / W4C3......5,5 hk 50cc
B8HS........W3A / W4AC........7,5 hk 60cc
B9HS........W2AC..................Max trimmad 60cc-70cc
B5ES........W8CC..................Original med lång gänga
B6ES........W7C....................Lätt trimmade med lång gänga
B8ES........W4C...................Trimmade med lång gänga
B9ES........W3CC.................Max trimmade med lång gänga
Gamla Boschbenämningar M14 x 1,25 Till Nya Boschbenämningar
(T1=gänglängd 12,7 mm)
W 95T1 = W 10AC
W 145T1 = W 8AC
W 175T1 = W 7AC
W 225T1 = W 5AC
W 240T1 = W 4AC
W 260T1 = W 3AC
(T2=gänglängd 19 mm)
W 95T2 = W 10CC
W 145T2 = W 8CC
W 175T2 = W 7CC
W 225T2 = W 5CC
W 240T2 = W 4CC
W 260T2 = W 3CC
Gamla Boschbenämningar M18 x 1,5 Till Nya Boschbenämningar
(T1=gänglängd 12,7 mm)
M 45T1 = M 12B
M 95T1 = M 10B
M 145T1 = M 8A
M 175T1 = M 7A
M 225T1 = M 5A
M 240T1 = M 4A
M 260T1 = M 4A
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: <!-- </EdIndex> --></div>
Har hittat Info angående dom flesta Bosch & NGK till alla mopeder, håll tillgodo....alla moppe skruvare...***L**...

Jag kan inte lova 100% att dom är okje. Men verkar stämma enligt
min mening, jag kommer att använda mig av dessa....

Bara kopiera till moped mappen.... å spara...

NGK..........BOSCH..............För mopedmotor
B5HS........W8AC / W9AV.......Original 0,8-1,0 hk
B6HS........W7A / EC.............3,5 hk
B7HS........W5AC / W4C3......5,5 hk 50cc
B8HS........W3A / W4AC........7,5 hk 60cc
B9HS........W2AC..................Max trimmad 60cc-70cc
B5ES........W8CC..................Original med lång gänga
B6ES........W7C....................Lätt trimmade med lång gänga
B8ES........W4C...................Trimmade med lång gänga
B9ES........W3CC.................Max trimmade med lång gänga
Gamla Boschbenämningar M14 x 1,25 Till Nya Boschbenämningar
(T1=gänglängd 12,7 mm)
W 95T1 = W 10AC
W 145T1 = W 8AC
W 175T1 = W 7AC
W 225T1 = W 5AC
W 240T1 = W 4AC
W 260T1 = W 3AC
(T2=gänglängd 19 mm)
W 95T2 = W 10CC
W 145T2 = W 8CC
W 175T2 = W 7CC
W 225T2 = W 5CC
W 240T2 = W 4CC
W 260T2 = W 3CC
Gamla Boschbenämningar M18 x 1,5 Till Nya Boschbenämningar
(T1=gänglängd 12,7 mm)
M 45T1 = M 12B
M 95T1 = M 10B
M 145T1 = M 8A
M 175T1 = M 7A
M 225T1 = M 5A
M 240T1 = M 4A
M 260T1 = M 4A
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Tändstifts tabeller & Översättningar till alla moped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tackar... Guld med en vettig lista!! <!-- </EdIndex> --></div>
billykid skrev:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Har hittat Info angående dom flesta Bosch & NGK till alla mopeder, håll tillgodo....alla moppe skruvare...***L**...
Jag kan inte lova 100% att dom är okje. Men verkar stämma enligt
min mening, jag kommer att använda mig av dessa....
Bara kopiera till moped mappen.... å spara...
NGK..........BOSCH..............För mopedmotor
B5HS........W8AC / W9AV.......Original 0,8-1,0 hk
B6HS........W7A / EC.............3,5 hk
B7HS........W5AC / W4C3......5,5 hk 50cc
B8HS........W3A / W4AC........7,5 hk 60cc
B9HS........W2AC..................Max trimmad 60cc-70cc
B5ES........W8CC..................Original med lång gänga
B6ES........W7C....................Lätt trimmade med lång gänga
B8ES........W4C...................Trimmade med lång gänga
B9ES........W3CC.................Max trimmade med lång gänga
Gamla Boschbenämningar M14 x 1,25 Till Nya Boschbenämningar
(T1=gänglängd 12,7 mm)
W 95T1 = W 10AC
W 145T1 = W 8AC
W 175T1 = W 7AC
W 225T1 = W 5AC
W 240T1 = W 4AC
W 260T1 = W 3AC
(T2=gänglängd 19 mm)
W 95T2 = W 10CC
W 145T2 = W 8CC
W 175T2 = W 7CC
W 225T2 = W 5CC
W 240T2 = W 4CC
W 260T2 = W 3CC
Gamla Boschbenämningar M18 x 1,5 Till Nya Boschbenämningar
(T1=gänglängd 12,7 mm)
M 45T1 = M 12B
M 95T1 = M 10B
M 145T1 = M 8A
M 175T1 = M 7A
M 225T1 = M 5A
M 240T1 = M 4A
M 260T1 = M 4A
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::
Tackar... Guld med en vettig lista!! <!-- </EdIndex> --></div>