dr.novolette skrev:Ser ut att stämma bra i färger (har du ngt bra färgnr..månne)
Körde du med vattendekaler eller klistermärken? lägg gärna in ngn till bild så man får se andra sidan.
mkt bra jobbat
dr.novolette skrev:Ser ut att stämma bra i färger (har du ngt bra färgnr..månne)
Körde du med vattendekaler eller klistermärken? lägg gärna in ngn till bild så man får se andra sidan.
mkt bra jobbat
...och för oss som inte vet vad vattendekaler är?
lackade du den själv?
Vattendekalen lägger man i vatten så att den släpper från arket. Seden fiskar man upp den supertunna dekalen och fäster den där den ska sitta.
Jag lackar inte själv, en kompis hjälpte mig. <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller själv på med en 1149, kul att få se att det går att få en sådan klar.
Är det knepigt att montera vattendekalerna? Har själv köpt klistermärken från Norscand med är lite sugen på att köpa vattendekalerna istället. <!-- </EdIndex> --></div>
mkt bra jobbat
lackade du den själv?
Vattendekalen lägger man i vatten så att den släpper från arket. Seden fiskar man upp den supertunna dekalen och fäster den där den ska sitta.
Jag lackar inte själv, en kompis hjälpte mig.
Du kan inte berätta lite mer om lackningen är det gjort i en riktig lack-box eller hemma gjort med kompressor och färgspruta? antal lager klarlack? <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007 skrev:Håller själv på med en 1149, kul att få se att det går att få en sådan klar.
Är det knepigt att montera vattendekalerna? Har själv köpt klistermärken från Norscand med är lite sugen på att köpa vattendekalerna istället.
Nej det brukar inte va nå problem lägg dekalen i finger varmt vatten tills den lossnar från arket blöt även där du ska sätta dekalen så att du kan rikta in den där den ska sitta sedan är det bara att prässa lite försiktigt utan att hasönder den, ut lite vatten sedan sitter den där <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Yamaha dt -89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser riktigt djävla bra ut
å vattendekalerna bidrar även till att få den där "äkta" känslan!
Som det var förr ska det va annars får de va
Lägg in färgkoderna samt färgfabrikat när du hittat dom! det kan hjälpa många i deras renofixningar <!-- </EdIndex> --></div>
lackade du den själv?
Jag lackar inte själv, en kompis hjälpte mig.
Du kan inte berätta lite mer om lackningen är det gjort i en riktig lack-box eller hemma gjort med kompressor och färgspruta? antal lager klarlack?
Raketsport skrev:Har du kromat om delar också?
Lacken ser onekligen ut som madonnablå.
Nej! de flesta kromdelar var rätt bra och vissa ny inköp har gjorts, sedan polerat, polerat och polerat.
Ganska nära madonnablå men jag tror den är lite ljusare än orginalet. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Yamaha dt -89
mkt bra jobbat