Framskärm.
Framskärm.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har en nyman mopedscooter från 1954 som jag ramlade med:(. Så att framskärmen/stänkskärmen till framhjulet blev ganska mosad, men framhjulet klarade sig... jaja jag undrar ifall det finns någor tips för att få bort hela framskärmen(Den som skyddar framhjulet) eftersom att jag inte förstår mig på det. Jag tror att jag behöver ta av styret eller framgaffeln men jag hittar inget sätt att göra det på. Jag undrar också om det finns något sätt att försöka fixa bucklorna i plåten?... som man kan göra själv.. eller om det finns något annat billigt sätt.
Tack på förhand. <!-- </EdIndex> --></div>
Tack på förhand. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du måste ta av styret och framgaffeln från moppen för att få bort skärmen.
så här tar du bort styret:
Lossa bulten som går ner mot gaffel genom att vrida ett varv på muttern, inte mer. Efter ett litet slag med en hammare på bulten, så kan du lyfta upp styret.
Läs mer här: http://www.raketsport.com/styrdemontering.htm
Annat styre men samma princip.
Jag tror nog att det är enklast att fixa skärmen om du tar bort den. <!-- </EdIndex> --></div>
så här tar du bort styret:
Lossa bulten som går ner mot gaffel genom att vrida ett varv på muttern, inte mer. Efter ett litet slag med en hammare på bulten, så kan du lyfta upp styret.
Läs mer här: http://www.raketsport.com/styrdemontering.htm
Annat styre men samma princip.
Jag tror nog att det är enklast att fixa skärmen om du tar bort den. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Tack Josefin
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack så mycket, det var verkligen bra... Nu ska jagut och testa.....
<!-- </EdIndex> --></div>

Moped framgaffel.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag lyckades med att få av styret som josefin sa men jag fick inte av
framgaffeln.. Finns det något tips på hur man får av det? <!-- </EdIndex> --></div>
framgaffeln.. Finns det något tips på hur man får av det? <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-