trim tips sachs
trim tips sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad rekomenderar ni för trim till en flaka.
det ska se någulunda orginal ut
hur mycket går det att trima har hört att flakerna blir väldigt ostadiga
upskatar olika tipps och ider <!-- </EdIndex> --></div>
det ska se någulunda orginal ut
hur mycket går det att trima har hört att flakerna blir väldigt ostadiga
upskatar olika tipps och ider <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja den stora frågan är ju hur fort du vågar åka. själv vill jag ha så mycket
råstyrka som möjligt. Se gärna diskusionen i sachsaha-tråden
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=5790&mforum=raketsport
Men en enklare väg är väl en gammal tre o en halva borrad till 41mm.
dom går i.o.f.s. ganska bra med 38 borr ochså.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
råstyrka som möjligt. Se gärna diskusionen i sachsaha-tråden
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=5790&mforum=raketsport
Men en enklare väg är väl en gammal tre o en halva borrad till 41mm.
dom går i.o.f.s. ganska bra med 38 borr ochså.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har just fått ihop och provkört min flaka med orörd membrancylinder
med stora membranet och 12 mm bing.och jag är inte imponerad än så länge. har doch inte hunnit laborera med tändningen än.
Har doch ett par trimmade att testa ochså.
har du nåt bra "recept" att porta efter.
med stora membranet och 12 mm bing.och jag är inte imponerad än så länge. har doch inte hunnit laborera med tändningen än.
Har doch ett par trimmade att testa ochså.
har du nåt bra "recept" att porta efter.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bon trimma
det ser la mäst orginal ut på utsidan på motorn 
http://www.moppenet.nu/showthread.php/21-Bonnetrimningsguide-By-Rexxy
när du kommer upp i fart så kan de hända att det vinglar men nya busningar i styrlederna och dra åt de någonunda så ska de funka
ingen bra ide att ta skarpa svängar i 70 tror jag det kan sluta med att man välter!
med min flaka har de inte varit några problem i backar har jag la rullat i ca 60 70 km/h tog ett tag innan jag stanna med full broms hehe
på raksträka fick jag upp den i 45 med 32 drev bak men den gick så slöt att de inte var värt
men inga problem med vingligheten
<!-- </EdIndex> --></div>

http://www.moppenet.nu/showthread.php/21-Bonnetrimningsguide-By-Rexxy
när du kommer upp i fart så kan de hända att det vinglar men nya busningar i styrlederna och dra åt de någonunda så ska de funka

ingen bra ide att ta skarpa svängar i 70 tror jag det kan sluta med att man välter!

på raksträka fick jag upp den i 45 med 32 drev bak men den gick så slöt att de inte var värt

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
specielt på insug.
och dom här cylindrarna ser ut som orginal på utsidan.
jag antar att du körde med den som finns att köpa i dag. det skiljer massor i porttider på den och den gamla som fanns på 70-talet.P-plats.se skrev:Jag har kört med en 3,5Hk eftermarknadscylinder till för fläktkylda motorer på min fartvindskylda och den skulle jag inte vilja ha på en flaka...
Alldeles för högvarvig och inget bottendrag.
specielt på insug.
Om man pratar 3,5 ... så har jag knappt sett någon gammal ute på marknaden alls <!-- </EdIndex> --></div>
Beredd att hålla med ... man behöver ju knappt ens ha en 12:a på.ilogurra skrev:en membran cylinder borrad till 41mm och portad för kraft + 12mm bing. Det bästa
Om man pratar 3,5 ... så har jag knappt sett någon gammal ute på marknaden alls <!-- </EdIndex> --></div>
-
...de va en nytillverkad skitcylinder men den funkade fint på Raketen!
<!-- </EdIndex> --></div>
Jepp...erlan skrev:jag antar att du körde med den som finns att köpa i dag. det skiljer massor i porttider på den och den gamla som fanns på 70-talet.P-plats.se skrev:Jag har kört med en 3,5Hk eftermarknadscylinder till för fläktkylda motorer på min fartvindskylda och den skulle jag inte vilja ha på en flaka...
Alldeles för högvarvig och inget bottendrag.
specielt på insug.
erlan
...de va en nytillverkad skitcylinder men den funkade fint på Raketen!