Doktorns motorcyklar (update 4 Mars)

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Imponerande! :drewl: Fy f*n vad du har snygga grejer! Visst var det -76 den gula fanns? Vilka år fanns den gröna?
Är riktigt sugen på en tidig Monkey och en Honda Mini Trail.
Det verkar som om dom i folkmun kallades Monkey & Minitrail samtidigt. Men jag vet inte om den riktiga Monkeyn var den med den fulare sadeln å mer droppformad tank dvs. den som kom innan Gorillan.
å gällandes Gorillan är den ju ett kapitel för sig.. :tierdeyes:

Innan jag fick tag i mina Hondor & innan kinakopiorna
kom. Var jag så sugen på en mini så jag byggde en replika från scratch. Jag Baserade den på ngr gamla prylar
tex. hjul från en shopper å tank från en Maraton
sedan tillverkade en egen ram sadelstomme pkthållare gaffelkrona mm motorn den tog jag från en puch magnum.
Jag har kvar den i gömmorna så jag kan ta ett foto i framtiden om ni e sugen på å se den..
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.motorera.com/honda/h0050/z50a/z50ak2a.jpg&imgrefurl=http://www.motorera.com/honda/h0050/z50a/z50a.htm&usg=__Tl4PcSlJuM3zHHO035Pw0ujWoWs=&h=290&w=325&sz=38&hl=sv&start=3&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=rriOc5VmcqbGCM:&tbnh=105&tbnw=118&prev=/images%3Fq%3Dhonda%2Bz%2B50%2Ba%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DX%26tbs%3Disch:1

Och det har ju som vanligt dragits till sin spets så det finns alla möjliga options till dessa minibågar tex. stroker, big bore, extra oljekylare, 4ventilstoppar, jätte skivbromsar, billet baksvingar, up-side-downgafflar mm..

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.ct70honda.com/user/Honda%2520Monkey%2520Z50J%2520-%25201975%2520(Japanese%2520European%2520market).jpg&imgrefurl=http://www.ct70honda.com/History.html&u ... s%3Disch:1

Det vette fn varför inte hela länkarna blir blåa å varför dom blir en kilometer långa men markera hela länkarna så kan ni se lite info.. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lägger in ngn bild på min Harrli Transformer..
Den hade två skepnader å det gick att byta mellan dessa 2 på bara 1tim
det mesta satt med snabbfästen.
Wires mm. var anpassade så dom passade båda stuken.
Dock var ingen av dom dom här stilarna original för den såg för hemskt ut :shock:
Jag byggde faktiskt om den när jag fick hem den flongny men inget kapande å svetsande utan plockade bort allt äckligt å ersatte med hemmagjorda prylar..

Här är Wideglide stuket..
Den stilen som jag körde på besiktning den har sänkt frädring fram å bak breddade rakekbara/justerbara kronor,
wideglide styre med handgjorda risers.
HSR 42 Flatslidefugge. Bytt framlykta & baklyktan inbyggd i skärmslut, handgjord sissybar/pkt hållare.
Packväskor med stomme i glasfiber å handsytt oljekokat Nubuckskinn med handgjorda beslag i mässing
(materalet gick på 3papp!) svarvade/spunna handgjorda ljuddämpare
i borstat rostfritt mm..(kommer inte ihåg allt )
Bild

Å här har vi stuk nr: 2 det är bla. annan bakskärm/baklykta annat styre handgjord sadel å handknackad instrumentpanel i rostfritt..
denna shape var den jag föredrog körde bara med den andra stylen på besiktning å om man ville iväg på ngn skjutsning..
Sen gick det ju även att kombinera stilarna i varann tex packväskorna på den rejsigare stilen..
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt stilig! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag föredrar också det sistnämnda utförandet. Båda stilarna var snygga men en clean look på en hoj som är låg och bred är läckert. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7311
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Tycker ändå det måste va tillverkat för dvärgar/hobbits... slider_anon.gif
Jag har bara provsuttit en kinakopia, men jag blev mycket förvånad
hur bekväm den var. och då överskrider jag tillåten maxlast för en sån mackapär.

Är det någon som vet om orginalet fanns/finns i mopedversion eller är det bara kinaplagiaten. Är det plagiat föresten, eller är dom licenstillverkade, är det nån som har koll på det.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->V-tvin. för mig duger bara Desmo. En cylinder rakt fram och en lutar lite bakåt och dubbla Delorto <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njae Duccemotorerna är aningens fula att bygga ngt runt.. ser ut som en stor fiddymotor med en cylle på ryggen.
Har gasat en del med kompisens Monster å det är rätt bra drag i dom men ett djävla liv från torrkopplingen.. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo Ducati har förstått var kopplingen skall sitta, utanför i luften. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar