Vevstake

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Vevstake

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är jag lite osäker, men vilka vevstakar är det som går av vid för mycket trimning? Är de smidda eller gjutna? Vet att Bofors har gjort vevar till Volvo, men har det funnits till mopeder? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inga vevstakar går av, förutom dom prototyper som jag gjort själv.
Dappestakar blir blåa i vevändan. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7311
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En kompis lyckades med bedriften att köra av en vevstake på en OTRMMAD KS50 i slutet på 70-talet. det var modellen med pungkrossartank så det bör ha varit korta staken. Var inte den i aluminium? hände vid urvarvning utför en lång backe. staken kom ut genom blocket så jag misstänker att vevstakslagret skar. men motorn blev nog alldrig obducerad.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är vanligt att dappestakarna blev blåa i vevändan och sedan stannade. Sedan man började montera Hondastakar klarar dom sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar