![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Nä, mopeder kan man väl inte få för mycket avvihan skrev:Får ni aldrig för mycket mopeder?Raketsport skrev:Nog kan vi komma på loppis hos dig, Pälle!
Vilka objekt är det du funderar på att avyttra?
Ja du har 51 år upp till mej så du hinner nog en hel delRexxy skrev:Känner igen mig, dock inte att jag tröttnar på moppar. Utan att man har en massa att göra!
Som 21åring har jag nu en Stockholmare som inte är komplett, den vill jag hinna fixa till sommaren.
Min F50GLX behöver lite omsorg, ska plocka bort cylindern och massera upp den. Måste även bygga ny spacerplatta.
Min F50GL med 80cc EKF ska få nya ramlager och kolv. Och snart vill jag även göra en "originalrenovering" och göra den kopparröd.
Min F50 racer står halvklart, har tröttnat på den nu för att det är så mycket att göra. Mycket "home made" saker.
Min DBS Panter vill jag bygga om till fartvindskyld, istället för fläkt. Alla bitar har jag, men orken och tiden?
Min 1209 Sprinter ska nog få en 50cc hondamotor, som ska tävlas med.
Och imorgon ska jag förmodligen hämta en Honda MB50...
Mycket att göra! *Suck*. Men jag har en fördel, jag är fortfarande ung.
Visst är det avkopplande! Men... jag har ju projekt så det räcker och blir över och man ramlar ju hela tiden över något nytt.dr.novolette skrev:Det sjuka är att du börjat tänka på det där viset
Många börjar titta på sina prylar i priser å värde.
Men man ska ju ha i åtanke att vi har turen att det går att sälja prylarna å få tillbaka sina utlägg om det krisar. Tänk om det var på samma sätt med alla hobbies tex pengaslöseriet rally, dragracing, motocross, trav, hockey golf, slalom, you name it!
Sen allt annat som vi bränner pengar i tex.. storbilds TV, kläder & moderna bilar, å andra förbrukningsartiklarDet konstiga är att i dom fallen bryr man sig inte ett skit om hur mkt man slösat. Å där snackar vi slösat för det hamnar oavkortat på tippen efter ngr år..
En del får även panik om dom har för många projekt som ligger dom ser "jobb" överallt men man behöver inte bli klar med allt bara för att man äger en massa projekt. Fattar inte egentligen mäniskans behov av att allt runt en ska vara tiptop å färdigt annars panik..
Det händer att mina besökare får stresskänslor bara efter en rundturMen för mig är det tvärt om jag känner samma känsla som när man var liten & åkte till hobbyaffären med månadspengen. Då stod man där å suktade över alla olika fräna Monogrambyggsatser som stod uppradade på hyllorna. Men skillanden är nu att jag äger alla byggsatser å kan plocka ner den jag känner för att pilla på för tillfället. Jag får inga downperioder utan det drar bara åt olika håll ibland pular jag med det ena å när lusten försvinner så kliar det i fingrarna för ngt annat. Jag är som ett barn i en godisaffär..å för mig personligen är det riktig själavård att koppla bort omvärlden slå av mobben låsa dörrarna å grotta in sig i ett vuxenpussel
Å när man kommit en bit i samlandet så har man samlat såpass mkt delar så man behöver nästan inget för att sätta igång jag har nu tex. kört en inventering av NV å det resulterade i tre nya moppar i min samling. Jag tog helt sonika å plockade ihop delar å har på så sätt återupplivat 3 patinerade individer. (kan lägga in bilder på projekt.)
mvh/Dr Frankenstein
Klart man kan få det, 7 är enligt mig ett magiskt tal som inte borde överskridasRaketsport skrev:Nä, mopeder kan man väl inte få för mycket avvihan skrev:Får ni aldrig för mycket mopeder?Raketsport skrev:Nog kan vi komma på loppis hos dig, Pälle!
Vilka objekt är det du funderar på att avyttra?
Men vi köper nog inte på oss några större projekt en tid framöver om det inte är riktigt ovanliga modeller. För projekt och objekt har vi tillräckligt av...
Lite så jag börjar kännaRaketsport skrev:Jag kan bara hålla med Dr. Frankenstein!
Men vad jag tror "fäller" många i deras intresse är att man har för litet utrymme att förvara. Då blir det oordning och besvärligt att hitta och komma åt grejerna...
Pälle skrev: Dessvärre finns ju inte tidsutrymmet att riktigt grotta ned mig i ett projekt utan det blir en dutt här och en dutt där. Aldrig att jag kan sätta av en hel lördag t ex för att vara i garaget.
Vad det gäller projekthantering så önskar jag att jag var mer som P-plats. Han fokuserar verkligen på en sak i taget och sen gör han jobbet ordentligt, snyggt och seriöst.