Ibland blir jag bara så trött på mopeder.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he verkar som jag måste skynda mig att komma å kika på puchdelarna... :wink: behöver ju fortfarande en motorhalva till dakotan.. :) vem vet du kan ju ha nåt annat matnyttigt oxå staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tänkt tanken många gånger att göra mig av med allt utom kanske 4-5 st.Speciellt när jag som du snubblar över en massa "skrot"...Men man har väl nå´n gen som hindrar en att sälja.Och lyckas man sälja en moped så blir det i regel minst 2 nya.Troligtvis behöver man söka hjälp om det ska ske nå´n förändring :accident: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de va ju fan... nu missade jag en tradera auktion för att jag satt och läste det här...

Men iallafall. du får göra som jag. Endast välja ut en speciell sort av mopedmodeller ( crescent som vissa eller kanske sportmopeder eller som jag har tänkt börja med, påhängare och tidiga cykelmopeder och troligen kommer det bli någon avvikande.)

Jag gör också så att när jag säljer så har jag tänkt ut om jag någonsin kommer ha en sådan moped. Jag kommer t.ex. aldrig ha en äldre ( snygg ) zündapp eftersom jag inte tänker betala 20000:- för en moppe som egentligen inte är allt för ovanlig, så då går det finemang att sälja iväg lite skrot och kanske användbara delar.

Var i en period då jag tänkte sälja iväg alla mina mopeder och delar men jag sansade mig och köpte istället ett helt moppelager med delar och mopeder :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
vihan skrev:
Raketsport skrev:Nog kan vi komma på loppis hos dig, Pälle!
Vilka objekt är det du funderar på att avyttra?
Får ni aldrig för mycket mopeder?
Nä, mopeder kan man väl inte få för mycket av :D
Men vi köper nog inte på oss några större projekt en tid framöver om det inte är riktigt ovanliga modeller. För projekt och objekt har vi tillräckligt av... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Själv ligger jag bra i fas (just nu) men så är det ju bara 1½ moppe här, det enda som igentligen "skräpar" är en 2-vxl dappsnurra som jag vet att den aldrig kommer till användning här :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Rexxy skrev:Känner igen mig, dock inte att jag tröttnar på moppar. Utan att man har en massa att göra!

Som 21åring har jag nu en Stockholmare som inte är komplett, den vill jag hinna fixa till sommaren.

Min F50GLX behöver lite omsorg, ska plocka bort cylindern och massera upp den. Måste även bygga ny spacerplatta.

Min F50GL med 80cc EKF ska få nya ramlager och kolv. Och snart vill jag även göra en "originalrenovering" och göra den kopparröd.

Min F50 racer står halvklart, har tröttnat på den nu för att det är så mycket att göra. Mycket "home made" saker.

Min DBS Panter vill jag bygga om till fartvindskyld, istället för fläkt. Alla bitar har jag, men orken och tiden?

Min 1209 Sprinter ska nog få en 50cc hondamotor, som ska tävlas med.

Och imorgon ska jag förmodligen hämta en Honda MB50...

Mycket att göra! *Suck*. Men jag har en fördel, jag är fortfarande ung.
Ja du har 51 år upp till mej så du hinner nog en hel del :P <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->@Raketaren; du är så välkommen att inventera mitt Puchförråd. Är väl inte så mycket skoj där kanske men du får väl kika.

Tror faktiskt att det faktum att man har många projekt igång och på tur gör att man lätt blir lite trött.

Skulle vara så skönt att bara ha 2-3 moppar att leta delar till. Just nu så handlar jag ju grejer till allt från Novolette till DBS Panter och ibland handlar jag till objekt som jag ännu inte har skaffat mig. Oj vilka pengar jag plöjt ned.

Jag måste vara en mycket sjuk människa!

:lol:

Är det ingen marknad i närheten snart? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snart och snart, men Sundsvalls marknaden på Bergsåker är den 28/5.
14/5 är Umeå marknaden i Nolia. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det sjuka är att du börjat tänka på det där viset :D
Många börjar titta på sina prylar i priser å värde.
Men man ska ju ha i åtanke att vi har turen att det går att sälja prylarna å få tillbaka sina utlägg om det krisar. Tänk om det var på samma sätt med alla hobbies tex pengaslöseriet rally, dragracing, motocross, trav, hockey golf, slalom, you name it!
Sen allt annat som vi bränner pengar i tex.. storbilds TV, kläder & moderna bilar, å andra förbrukningsartiklar :roll: Det konstiga är att i dom fallen bryr man sig inte ett skit om hur mkt man slösat. Å där snackar vi slösat för det hamnar oavkortat på tippen efter ngr år..
En del får även panik om dom har för många projekt som ligger dom ser "jobb" överallt men man behöver inte bli klar med allt bara för att man äger en massa projekt. Fattar inte egentligen mäniskans behov av att allt runt en ska vara tiptop å färdigt annars panik..
Det händer att mina besökare får stresskänslor bara efter en rundtur :D Men för mig är det tvärt om jag känner samma känsla som när man var liten & åkte till hobbyaffären med månadspengen. Då stod man där å suktade över alla olika fräna Monogrambyggsatser som stod uppradade på hyllorna. Men skillanden är nu att jag äger alla byggsatser å kan plocka ner den jag känner för att pilla på för tillfället. Jag får inga downperioder utan det drar bara åt olika håll ibland pular jag med det ena å när lusten försvinner så kliar det i fingrarna för ngt annat. Jag är som ett barn i en godisaffär..å för mig personligen är det riktig själavård att koppla bort omvärlden slå av mobben låsa dörrarna å grotta in sig i ett vuxenpussel :wink:
Å när man kommit en bit i samlandet så har man samlat såpass mkt delar så man behöver nästan inget för att sätta igång jag har nu tex. kört en inventering av NV å det resulterade i tre nya moppar i min samling. Jag tog helt sonika å plockade ihop delar å har på så sätt återupplivat 3 patinerade individer. (kan lägga in bilder på projekt.)
mvh/Dr Frankenstein <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan bara hålla med Dr. Frankenstein!
Men vad jag tror "fäller" många i deras intresse är att man har för litet utrymme att förvara. Då blir det oordning och besvärligt att hitta och komma åt grejerna... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

dr.novolette skrev:Det sjuka är att du börjat tänka på det där viset :D
Många börjar titta på sina prylar i priser å värde.
Men man ska ju ha i åtanke att vi har turen att det går att sälja prylarna å få tillbaka sina utlägg om det krisar. Tänk om det var på samma sätt med alla hobbies tex pengaslöseriet rally, dragracing, motocross, trav, hockey golf, slalom, you name it!
Sen allt annat som vi bränner pengar i tex.. storbilds TV, kläder & moderna bilar, å andra förbrukningsartiklar :roll: Det konstiga är att i dom fallen bryr man sig inte ett skit om hur mkt man slösat. Å där snackar vi slösat för det hamnar oavkortat på tippen efter ngr år..
En del får även panik om dom har för många projekt som ligger dom ser "jobb" överallt men man behöver inte bli klar med allt bara för att man äger en massa projekt. Fattar inte egentligen mäniskans behov av att allt runt en ska vara tiptop å färdigt annars panik..
Det händer att mina besökare får stresskänslor bara efter en rundtur :D Men för mig är det tvärt om jag känner samma känsla som när man var liten & åkte till hobbyaffären med månadspengen. Då stod man där å suktade över alla olika fräna Monogrambyggsatser som stod uppradade på hyllorna. Men skillanden är nu att jag äger alla byggsatser å kan plocka ner den jag känner för att pilla på för tillfället. Jag får inga downperioder utan det drar bara åt olika håll ibland pular jag med det ena å när lusten försvinner så kliar det i fingrarna för ngt annat. Jag är som ett barn i en godisaffär..å för mig personligen är det riktig själavård att koppla bort omvärlden slå av mobben låsa dörrarna å grotta in sig i ett vuxenpussel :wink:
Å när man kommit en bit i samlandet så har man samlat såpass mkt delar så man behöver nästan inget för att sätta igång jag har nu tex. kört en inventering av NV å det resulterade i tre nya moppar i min samling. Jag tog helt sonika å plockade ihop delar å har på så sätt återupplivat 3 patinerade individer. (kan lägga in bilder på projekt.)
mvh/Dr Frankenstein
Visst är det avkopplande! Men... jag har ju projekt så det räcker och blir över och man ramlar ju hela tiden över något nytt.

Dessvärre finns ju inte tidsutrymmet att riktigt grotta ned mig i ett projekt utan det blir en dutt här och en dutt där. Aldrig att jag kan sätta av en hel lördag t ex för att vara i garaget.

Har även jag drösvis med Monogram/AMT/ERTL byggsatser i varierande slutfört skick. Skulle vara kul att pillra lite med dom nån gång också :roll:

Vad det gäller projekthantering så önskar jag att jag var mer som P-plats. Han fokuserar verkligen på en sak i taget och sen gör han jobbet ordentligt, snyggt och seriöst. Dessutom verkar han ha max 5 hobbyfordon åt gången (egen tolkning).

Lägg gärna upp lite bilder på dina NV-ar Doktorn! <!-- </EdIndex> --></div>
vihan

Inlägg av vihan »

Raketsport skrev:
vihan skrev:
Raketsport skrev:Nog kan vi komma på loppis hos dig, Pälle!
Vilka objekt är det du funderar på att avyttra?
Får ni aldrig för mycket mopeder?
Nä, mopeder kan man väl inte få för mycket av :D
Men vi köper nog inte på oss några större projekt en tid framöver om det inte är riktigt ovanliga modeller. För projekt och objekt har vi tillräckligt av...
Klart man kan få det, 7 är enligt mig ett magiskt tal som inte borde överskridas :P <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Raketsport skrev:Jag kan bara hålla med Dr. Frankenstein!
Men vad jag tror "fäller" många i deras intresse är att man har för litet utrymme att förvara. Då blir det oordning och besvärligt att hitta och komma åt grejerna...
Lite så jag börjar känna :?
Därför hoppas jag att jag lyckas buda hem husvagnen, får den hemkörd o allt. Perfekt förvaring åt grejerna, så kan man ha endast ETT fordon i rummet att skruva med. Då blir man inte less på't. Ordning o reda, samt plats/utrymme är nog det viktigaste. Och intresse förstås! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Pälle skrev: Dessvärre finns ju inte tidsutrymmet att riktigt grotta ned mig i ett projekt utan det blir en dutt här och en dutt där. Aldrig att jag kan sätta av en hel lördag t ex för att vara i garaget.

Vad det gäller projekthantering så önskar jag att jag var mer som P-plats. Han fokuserar verkligen på en sak i taget och sen gör han jobbet ordentligt, snyggt och seriöst.

Jag känner mycket väl igen mig vad det beträffar tiden. Skulle vilja ha betydligt mer "kvalitetstid" för att citera Conrad.
Nej, så förbaskat mycket annat ska göras också. T.ex. husmålning, altanbygge, bygga trappa över berg mm. mm :cry:

Håller också med om att P-plats verkar jobba föredömligt. :D

Just nu har jag väl bara köpt på mig en massa grejor som jag inte vet om jag kommer att få eller ha användning av. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->PÄLLE !!!
DU HAR INTE SVARAT PÅ MIN FRÅGA!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar