Nymans filmtråd. 4 nya klipp. 2013-01-07

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nya filmer skapade och nu också uppladdade. Jag har även tagit mig i kragen, övervunnit min värsta scenskräck och visar här nyllet i filmerna.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0iNCGZg8rcc"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0iNCGZg8rcc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5g5_fthO8vU"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5g5_fthO8vU" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas du inte slutar med filmklipp :D
Bra start på en fredagsmorgon med lite moppe/bil film 8)
Hoppas tanken blir bra, det borde den ju bli :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nymans 2013:Kul med dina filmer, tack och fortsätt gärna slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev:Hoppas du inte slutar med filmklipp :D
Bra start på en fredagsmorgon med lite moppe/bil film 8)
Hoppas tanken blir bra, det borde den ju bli :wink:
Tackar för uppmuntran. Tanken får väll anses som "sådär"
. Men då jag inte eftersträvar perfektion utan billig bruksmaskin, så får den bli som den blir. Har precis varit ute och sprutat på första lagret med klarlack och lackmässigt blir den lagom. Det enda problemet jag upptäckt är att jag slipade lite för mkt på spacklet. så det blev lite plant där jag hade spacklat. Men som sagt, billig bruks inte perfektion som eftersträvas.
alf-johan skrev:Nymans 2013:Kul med dina filmer, tack och fortsätt gärna slider_victory.gif
Tackar, det värmer <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu blir det ut i verkstan en sväng, vilket jag hoppas resulterar i en film eller två. Har lite idéer om delarna som blev över när projekt banddrift gick i graven. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då var det dags igen.

Liten film om nattens bravader. Idéer och inspiration till bygget i filmen kan till stor del tillskrivas tråden om Minibikes som var popis nyligen.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/AzzPNmPJKb0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/AzzPNmPJKb0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

För den nyfikne:

1237 "Babyface"

Ramen: Avkortad 7cm, rakead xx*, Bakre delen uppvinklad och sadelstolpen samt övre stagen avkortade rejält. Tanken vilar på ramrör från en cykel. Motorstolpen avkapad jäms med motorns undersida.

Tank: Är ej säker på ursprunget, har för mig säljaren babblade om blue fighter eller något sånt när jag köpte den.

Gaffel: Rieju MRX/RRX (modern plastig crossmoppe).

Hjul/bromsar: Bägge hjulen är egentligen bakhjul till Forshaga/norsjö Shopprar. Detta innebär wirestyrd skivbroms såväl fram som bak.

Skärm: Puch Montana bakskärm, skadad och sprucken av vibrationer och vild körstil. Avkapad och stag tillverkade av räddningsbara delar från en i övrigt knölig pakethållare från Compact.

Motor: Sachs 50/2KS, Handväxlad 2växlad. Bonntrimmad men har inte kollat upp vad som är gjort. Kompet är fullkomligt galet. Går igång lätt med en skvätt soppa i flotörhuset.

Avgasrör: Kommer bli en blandning av överliggande krök och en Puch Maxi trimljuddämpare.

Sadel: Kommer att specialbyggas, den i filmen är bara ditlagd för syns skull. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->biggrin Har spenderat morgonen med att kolla in dina tre senaste filmer. Det är jättekul att följa dina garageprojekt.
Mini-biken kommer att bli fräck. Hur hög (låg) är den, det var lite svårt att bedöma på filmen? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Raketsport skrev:biggrin Har spenderat morgonen med att kolla in dina tre senaste filmer. Det är jättekul att följa dina garageprojekt.
Mini-biken kommer att bli fräck. Hur hög (låg) är den, det var lite svårt att bedöma på filmen?
Höjd, hmm ingen aning. Måttar i nästa film så får du en redogörelse. Svårt om inte jag hoppar in i bilden :P...

Tackar för smickret, det uppmuntrar. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En film idag igen. Börjar nästan likna en videoblogg detta. Usch...

Nåja. Ytterligare byggande på minibiken som nu fått sitt eget namn: "Babyface". Även en testrunda kan jag avslöja :D

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Lp2hjPVGFic"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Lp2hjPVGFic" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Babyface:en är riktigt ball :) hur långt är de från kröken till golvet skulle du tro :D <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

bigge skrev:Babyface:en är riktigt ball :) hur långt är de från kröken till golvet skulle du tro :D
Från krök til golv skulle jag nog säga. 7cm. där röret hänger som lägst gissar jag dock på 5cm ungefär. För upphöjningen precis i garageportens nederkant är 4cm och den går ganska lagom fritt däröver. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ännu en noggrann film, bravo, stället där du filmar på
jobbar du där, är det en mack? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

alf-johan skrev:Ännu en noggrann film, bravo, stället där du filmar på
jobbar du där, är det en mack? :D
Där jag filmar är mitt jobb ja. Det är en Preem mack, som numerar består av automatpumpar, och butiken/verkstaden samt både byggnad och marken ägs av chefen, och drivs under namnet Bilservice Rinkabyholm/"Macken" Rinkabyholm. Byggnadsår kan jag inte, men jag kan väll ge er en liten film om stället om det inte är alltför dassigt och gråmulet när ja stänger ikväll.

Samt ska jag isåfall berätta om ett lite roligt sammanträffande om denna plats och min "barndom" <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt bra filmer!
Kul o kolla på!
Babyfacen va fräck! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Nymans2013 skrev:
alf-johan skrev:Ännu en noggrann film, bravo, stället där du filmar på
jobbar du där, är det en mack? :D
Där jag filmar är mitt jobb ja. Det är en Preem mack, som numerar består av automatpumpar, och butiken/verkstaden samt både byggnad och marken ägs av chefen, och drivs under namnet Bilservice Rinkabyholm/"Macken" Rinkabyholm. Byggnadsår kan jag inte, men jag kan väll ge er en liten film om stället om det inte är alltför dassigt och gråmulet när ja stänger ikväll.

Samt ska jag isåfall berätta om ett lite roligt sammanträffande om denna plats och min "barndom"
Ser jag fram emot :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar