Ilo´n Nu startar den,men
-
Ilo´n Nu startar den,men
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dör när jag tänder ljuset hittar ingen kortis nånstans tar jag bort lampan kan jag vrida på ljusomkopplaren utan att den dör,HJÄLP <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
-
-
-
Funderade en stund men blev lika blockerad huv'et som när jag ska ändra klockan till sommar- eller vintertid.
<!-- </EdIndex> --></div>
Det där gillade jag.Hasse skrev:Kanske för stort brytaravstånd. Då blir Abrissa-avståndet för litet och gnistan
på stiftet blir för svag när du tänder lyset.

Re: Ilo´n Nu startar den,men
Stannar den när du trycker på dödaren? <!-- </EdIndex> --></div>
Det låter som du har "dödarkabeln" kopplat till lysetstockis-70 skrev:dör när jag tänder ljuset hittar ingen kortis nånstans tar jag bort lampan kan jag vrida på ljusomkopplaren utan att den dör,HJÄLP
Stannar den när du trycker på dödaren? <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

Re: Ilo´n Nu startar den,men
Fungerar ju nu när han justerade brytaravståndet. <!-- </EdIndex> --></div>Braxmatte skrev:Det låter som du har "dödarkabeln" kopplat till lysetstockis-70 skrev:dör när jag tänder ljuset hittar ingen kortis nånstans tar jag bort lampan kan jag vrida på ljusomkopplaren utan att den dör,HJÄLP
Stannar den när du trycker på dödaren?
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
skulle kanske förklara ett mystiskt tändfel jag råkade ut för i förra veckan. Jag böt tändsystem och så fort jag får tid så ska jag moter det gamla i en motor och kolla.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Kan sånt ställa til det så man får fel "vinklar" i tändsystemet, så det inte går att få rätt abrisavstånd och rätt brytaravstånd samtidigt.Hasse skrev:Du har kanske nersliten klack på brytarn'
skulle kanske förklara ett mystiskt tändfel jag råkade ut för i förra veckan. Jag böt tändsystem och så fort jag får tid så ska jag moter det gamla i en motor och kolla.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>