Bara stötdämparna bak får man ut 800 för. <!-- </EdIndex> --></div>PipaZ skrev:Vad kan denna vara värd? Är inte långt o åka såatt
http://www.blocket.se/skaraborg/Suzuki_32566664.htm?ca=13&w=1
Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Är det för sent på kvällen för att ringa nu?turbouffe skrev:Bara stötdämparna bak får man ut 800 för.PipaZ skrev:Vad kan denna vara värd? Är inte långt o åka såatt

-
bara o ringa. hade ja haft pengar hade ja hämtat den imorgon, jag har inte långt alls dit!! <!-- </EdIndex> --></div>PipaZ skrev:Är det för sent på kvällen för att ringa nu?turbouffe skrev:Bara stötdämparna bak får man ut 800 för.PipaZ skrev:Vad kan denna vara värd? Är inte långt o åka såatt
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Men sen behöver man någon som kan köra... O pappa ville inte imorgon, funderar på att ringa mamma och fråga. Hon borde tycka det är helt okej, då jag övningskör dit isåfall!
Jag har 5 mil dit.NiklasHögberg skrev:bara o ringa. hade ja haft pengar hade ja hämtat den imorgon, jag har inte långt alls dit!!PipaZ skrev:Är det för sent på kvällen för att ringa nu?turbouffe skrev:Bara stötdämparna bak får man ut 800 för.PipaZ skrev:Vad kan denna vara värd? Är inte långt o åka såatt
Men sen behöver man någon som kan köra... O pappa ville inte imorgon, funderar på att ringa mamma och fråga. Hon borde tycka det är helt okej, då jag övningskör dit isåfall!

F*N
Det är så satans typiskt att man inte kan åka dit baraturbouffe skrev:De tidiga sokorna har bla. egna dämpare som inte finns att köpa längre, inte ens eftermarknad, lamphuset är också special.... svårt att se på bilden men jag tycker mig se bakdrev 71-73 som också inte finns.....

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yes! Mamma eller pappa kunde tydligen köra nu!
Ringde upp o hoppades att den inte var såld! Det var den inte!
Hade stått i ca 4-5 år... Vad bör man kolla spec på dem?
Jag ska åka dit och kolla imorgon ( köpa
)

Men det får nog vara sista mopeden på ett tag
Pengarna börjar ta slut 
Väntar bara på att han som skulle köpa plastpulkan ska komma, då har jag lite pengar igen! Men de pengarna kommer läggas ut på mopederna jag har. Blir det något över ska de sparas i väntan på ett nytt fynd
Ringde upp o hoppades att den inte var såld! Det var den inte!

Hade stått i ca 4-5 år... Vad bör man kolla spec på dem?
Jag ska åka dit och kolla imorgon ( köpa

Men det får nog vara sista mopeden på ett tag

Väntar bara på att han som skulle köpa plastpulkan ska komma, då har jag lite pengar igen! Men de pengarna kommer läggas ut på mopederna jag har. Blir det något över ska de sparas i väntan på ett nytt fynd

-
Stommen till limpan är av senare modell, den tidiga har urspårning vid övre stötdämparfästet, men det gör ju inget.
De tidiga sokarna hade 3 växlad, vad jag kan se så sitter den på också!
Sidokåpan är en separat oljetank som förser vevhuset med olja genom en mycket liten och synnerligen avancerad historia till oljepump, många väljer att köra utan denna varvid ena lagret inte får smörjning.
Lamphuset är av plast och är säkert sprucket vid infästningen.
Varsegoda: http://suzukimoped.wordpress.com <!-- </EdIndex> --></div>
Rosthålet i framskärmen mellan gaffelbena följer med på köpet, de flesta är så där (dubbelplåt), svetsa, slipa,putsa å sen så putsa lite till å sen så ny krom på den.PipaZ skrev:Hade stått i ca 4-5 år... Vad bör man kolla spec på dem?
Stommen till limpan är av senare modell, den tidiga har urspårning vid övre stötdämparfästet, men det gör ju inget.
Sidokåpan är en separat oljetank som förser vevhuset med olja genom en mycket liten och synnerligen avancerad historia till oljepump, många väljer att köra utan denna varvid ena lagret inte får smörjning.
Varsegoda: http://suzukimoped.wordpress.com <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->["Raketaren"]har just inhandlat kröken Braxen..
blir fint att ha till mitt bygge sedan.. 
*pangerva*
Lördagskröken?
ha ha pangerva blev en del av lördagskröken..helt klart..
blev ju nån liten krök till melodifestivalen oxå...som vanligt fel låt vann

*pangerva*
Lördagskröken?

ha ha pangerva blev en del av lördagskröken..helt klart..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Okok!NiklasHögberg skrev:ser ju inte ut o va ngt speciellt o kolla mer än att motorn går runt kanske. den e ju ett objekt till billig peng!!
Tack för en bra länk! och info! Borde jag försöka pruta?turbouffe skrev:Rosthålet i framskärmen mellan gaffelbena följer med på köpet, de flesta är så där (dubbelplåt), svetsa, slipa,putsa å sen så putsa lite till å sen så ny krom på den.PipaZ skrev:Hade stått i ca 4-5 år... Vad bör man kolla spec på dem?
Varsegoda: http://suzukimoped.wordpress.com

Inte mycket som stämmer om du jämför med hur den ska se ut, tank, bakskärm, kåpor, dyna, mm.
800 är billigt så att köpa den och bara få den att funka kan ju vara skoj, att få den fin kommer kosta och ta tid...men det kan ju vara värt det
Det jag tror han försöker säga är att det blir en dyr renovering, med delar som kommer bli svårt att få tag på. (Om man vill ha den som original)PipaZ skrev: Tack för en bra länk! och info! Borde jag försöka pruta?
Inte mycket som stämmer om du jämför med hur den ska se ut, tank, bakskärm, kåpor, dyna, mm.
800 är billigt så att köpa den och bara få den att funka kan ju vara skoj, att få den fin kommer kosta och ta tid...men det kan ju vara värt det

Jo, jag ska bara ha den i körbart skick, originalrenovering har då jag inte råd medbjo skrev:Det jag tror han försöker säga är att det blir en dyr renovering, med delar som kommer bli svårt att få tag på. (Om man vill ha den som original)PipaZ skrev: Tack för en bra länk! och info! Borde jag försöka pruta?