PipaZ - Suzuki K50 M från 1976. 1/8-13 TILLSALU!!!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Om ditt ramnummer är "K50-197152" så innebär det
enligt listan som vad jag vet är korrekt, att den ligger mellan 196401-226710 vilket berättar att det är en K50 M från 1976 8) :D

EDIT: Chokereglaget sitter inte under gashandtaget, det sitter under kopplingshandtaget :oops: :wink:
:( <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det som är fel? :? <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Roos skrev:Vad är det som är fel? :?
Nja, ja hade hoppats på att det skulle vara en K50-II men så bra var de ju inte :(
Gummit till förgasaren eller till det "locket", slangen till bränslekranen är av, går det att lösa på annat sätt? <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det gjordes ju "bara" 26288st K50 II varav troligtvis minst 1/3 är skrotade så den är väldigt ovanlig, den är egentligen ingenting man ska hoppas på att hitta bara sådär.
Var glad över en otroligt billig K50-M istället :wink: :D

Om du menar gummilocket som sitter över förgasaren så dyker det upp då och då på tradera och finns att köpa nytt hos olika firmor som tex Norscand.
(Man kan ju även smälta ihop det med en lödpenna om kunskapen finns) :D

Slangen från bränslekranen till förgasaren är vanlig bränsleslang som finns att köpa hos de flesta järnhandlar :) <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Roos skrev:Det gjordes ju "bara" 26288st K50 II varav troligtvis minst 1/3 är skrotade så den är väldigt ovanlig, den är egentligen ingenting man ska hoppas på att hitta bara sådär.
Var glad över en otroligt billig K50-M istället :wink: :D

Om du menar gummilocket som sitter över förgasaren så dyker det upp då och då på tradera och finns att köpa nytt hos olika firmor som tex Norscand.
(Man kan ju även smälta ihop det med en lödpenna om kunskapen finns) :D

Slangen från bränslekranen till förgasaren är vanlig bränsleslang som finns att köpa hos de flesta järnhandlar :)
Jojo, men ändå! Dock funderar jag på varför i helskotta det sitter SLICKS på den? har det varit en gammal racermaskin tro?
Ok, ska prata med far om den saken!

Någon vänlig moderator/admin kan få flytta denna tråd till Projekt :)

Kan förövrigt säga att innehållet i tanken inte var någon HIT direkt...
Men den gick smidigt att rulla ner i mitt rum! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Öryd

Inlägg av Öryd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för märkning på cylindern? TUM210 eller TUM179? <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Roos skrev:Haha nej det ska den inte :lol: Den ska gå till ett reglage som brukar sitta under gashandtaget :)
är det inte kopplingshandtaget reglaget sitter under?

ursäkta, trodde inte någon skrivit detta. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett tips är ju att det egentligen inte gör så mycket så länge det inte är hål i den :) (Nu menar jag "locket" över förgasaren som wiren går igenom)

Ja dom var/är ganska populära som racingmaskiner och pga deras starka konstruktion så sitter det 125cc motorer på ganska många och de används som crossar och racers 8)/ :(
Men det kan ju lika gärna vara så att en tidigare ägare tyckt att det var häftigt :wink:

Neifelheim, Jo jag gjorde en EDIT när jag såg det, sry :oops:

jag kan nästan tänka mig hur det såg ut i tanken, inte någon vacker syn xD

Hur är skicket på mopeden annars? :) Man kan ju inte se allt på bilderna :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har du bilder på din renovering roos så isa dem gärna. antingen i denna tråd eller min k50 tråd. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska försöka hitta lite bilder :) ( dom är tyvärr lite utspridda på olika datorer, usb-minnen och minneskort)

Så det blir till veckan isf :) Och jag postar dom gärna i den här tråden om jag får PipaZ tillåtelse? :D <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

NiQ3 skrev:Vad är det för märkning på cylindern? TUM210 eller TUM179?
TUM179, bild kommer nu!
Roos skrev:Ett tips är ju att det egentligen inte gör så mycket så länge det inte är hål i den :) (Nu menar jag "locket" över förgasaren som wiren går igenom)

Ja dom var/är ganska populära som racingmaskiner och pga deras starka konstruktion så sitter det 125cc motorer på ganska många och de används som crossar och racers 8)/ :(
Men det kan ju lika gärna vara så att en tidigare ägare tyckt att det var häftigt :wink:

Neifelheim, Jo jag gjorde en EDIT när jag såg det, sry :oops:

jag kan nästan tänka mig hur det såg ut i tanken, inte någon vacker syn xD

Hur är skicket på mopeden annars? :) Man kan ju inte se allt på bilderna :D
Okej, lite småtufft är de iallafall....
Hehe, svart bensin är de det nya E10 eller? :lol:
Nya bilder kommer nu.
NiklasHögberg skrev:har du bilder på din renovering roos så isa dem gärna. antingen i denna tråd eller min k50 tråd.
Får gärna lägga upp här om han vill.

Nya bilder;
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->TUM 179 är den äldre och MYCKET ovanligare cylindern som har fler kanaler, gör mopeden starkare/snabbare och är lättare att trimma än en TUM210 som har färre kanaler :) En sån cylinder i bruksskick går ofta på mer än 800 spänn :D

Elsystemet ser ut som det brukar på begagnade K50´s och ett tips är att ta hand om det sist då det (iaf enligt mig) är det svåraste och tråkigaste som nästan kan få en att villa sluta ibland :wink:

Men i övrigt så ser den väldigt räddningsbar ut och jag hjälper dig som sagt gärna om det är nånting du undrar över :)

Grattis till ett riktigt bra köp :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Roos skrev:Ska försöka hitta lite bilder :) ( dom är tyvärr lite utspridda på olika datorer, usb-minnen och minneskort)

Så det blir till veckan isf :) Och jag postar dom gärna i den här tråden om jag får PipaZ tillåtelse? :D
ja posta upp i vilken som helst av trådarna. vad va de för årsmodell på den du renoverade? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Roos skrev:TUM 179 är den äldre och MYCKET ovanligare cylindern som har fler kanaler, gör mopeden starkare/snabbare och är lättare att trimma än en TUM210 som har färre kanaler :) En sån cylinder i bruksskick går ofta på mer än 800 spänn :D

Elsystemet ser ut som det brukar på begagnade K50´s och ett tips är att ta hand om det sist då det (iaf enligt mig) är det svåraste och tråkigaste som nästan kan få en att villa sluta ibland :wink:

Men i övrigt så ser den väldigt räddningsbar ut och jag hjälper dig som sagt gärna om det är nånting du undrar över :)

Grattis till ett riktigt bra köp :D
Okej, tänka sig. Har haft tur den senaste tiden! :D
Elen kan ju inte vara SÅ jobbig? I värsta fall får jag väl fråga pappa om de :mrgreen:
Joodå, det är väl framskärmen som är bucklig och har ett stort rosthål....
Menmen,blir nog bra! :twisted:
Tackar! Jag blir bara mer och mer nöjd :) <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo Pappa hjälpte mig med elen också :wink:

Nä SÅ jobbigt är det inte när man väl förstår det :)

Min K50 är en K50D(z) som gjordes mellan 83-87, jag har dock tagit reda på att det borde vara en 83:a :D
Köpte den i delar på blocket och renoverade den som sagt under en period, blev riktigt bra om jag får säga det själv :)
Bilder på den kommer att läggas upp under veckan :wink:

Fick med en sån där framskärm som var/är inplastad :shock: borde läggas upp på Tradera kanske? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar