<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kompisen har fartproblem i sin Stockholmare med Flinta-motor
Finns det saker att köpa nytt till dom, cylinder tex
Han ska med oss å åka i sommar, men vi kan inte hålla på och vänta in honom hela tiden... om ni förstår
Tacksam för farthöjande tips till HVA-flinta måtår <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du menar fabrikstrimmad cylindrar till Flinta så tror jag inte att det finns några (eller har funnits) så det blir nog att bearbeta en original cylinder. Förgasare finns det ju nu BING 15mm dom har Norscand. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som ovanstående skrivit, så hade finnarna lite roligare än oss svenskar....fast det stoppar iofs inte oss. och finnarna har ju mer % alkohol i sitt blod, så galna är dom oxå.
Åter till topic: Det lilla huskvarna jag provat så är det en original cylle som är portad, samt en motorsågs förgasare och avstämt rör....gjorde iaf en 60-65 med mina 100 panner... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->porta och borra en cylinder. på med en större förgasare. bättre avgassystem så ska den allt röra på sig <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finnjävlar! man får säga så om man har en farfar som är finne, så jag går fri
Nä men skämt åsido..
Det kan ju också köpas in drev till moppen för att öka trimeffekten nog för att jag är rätt tveksam på fartresurserna hos flinta motorerna.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns ju trim lexikon om du söker har läst det någonstans massa olika steg. om det var på tårtans hemsida kanske <!-- </EdIndex> --></div>