Slakthusflakan

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
style

Slakthusflakan

Inlägg av style »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[imghttp://img813.imageshack.us/g/flaka1.jpg/[/img]
Denna flaka lärde jag känna 1994 när vi skulle bygga slaktbod i en ladugård
flakan stod i mjölkrummet och hade stått där ett antal år. Den hade fungerat som budmoped på olika byggen i Stockholm åt en rörledningsfirma och hade efter det hamnat i Småland.Den var ommålad men inte rostig.Efter det har jag frågat ägaren varje år om inte det är läge för att flakan ska få lämna mjölkrummet och komma ut på vägarna igen. Vi får se,har ägaren sagt år efter år medans flakan har blivit rostigare och rostigare. 2007 stals den och transporterades bort genom att en person satt i kofferten på en bil och höll i bakhjulet och bogserade den baklänges. Detta observerades och rapporterades till polisen som hade en patrull i närheten och bovarna kunde gripas,flakan transporterades till polisstationen och behandlades som beslagtaget gods, jag som bäst visste hur den såg ut fick beskriva den för polisen och sedan hamnade den i mjölkrummet igen.Vi får se sa ägaren när jag frågade om det inte var läge för ett ägarbyte.Så i år i Januari när kalvjakten var slut och slaktboden stängde för denna säsongen sa flakaägaren utan förvarning,ta den då. Jag hämtade den förra veckan den har inte varit startad sen 1994 det vet jag med bestämdhet,jag testar tänkte jag, 2 varv med pedalerna så hoppade den igång. Efter det har jag bytt ut den mjölkliknande vätskan som en gång i tiden har varit motorolja.Jag håller på med ett nytt flak och har putsat upp ljuddämparen och bakfälgen,kanske jag återställer den i sin gröna originalfärg,vi får se.Huvudsaken är att den har fåttg lämna mjölkrummet. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sedär, grattis.... ibland har man tur...ibland inte. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grattis!!!

får vi se blid på detta också :) <!-- </EdIndex> --></div>
style

Bilder på flakan

Inlägg av style »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag försöker och försöker men det kvittar hur jag gör så lyckas det inte. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Levve

Re: Bilder på flakan

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
style skrev:Jag försöker och försöker men det kvittar hur jag gör så lyckas det inte.
Kolla längst upp på forumindex. Information och regler.
Där står det hur man kan göra :D <!-- </EdIndex> --></div>
style

Flakabilder

Inlägg av style »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var hittade du bilderna Knilsknilsson ? <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt! :D <!-- </EdIndex> --></div>
style

Flakabilder

Inlägg av style »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för hjälpen,roligt med engagerade medmänniskor. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fint:) genom gång på motorn nu eller ?:P <!-- </EdIndex> --></div>
style

Flakan

Inlägg av style »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->BIGGE= Flakamotorn får vänta har en 50 ss som ska bli färdig först[/b] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Re: Flakabilder

Inlägg av knilsknilsson »

style skrev:Var hittade du bilderna Knilsknilsson ?
Gick in här: http://img813.imageshack.us/g/flaka1.jpg
Tryckte på varje bild och sedan tryckte jag på: Embed tumbnails of this picture sedan tog jag forum coden och la in här, sen gorde jag så med varje bild.
Det är lättare att ladda upp en bild i taget och lägga till :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
bigge

Re: Flakan

Inlägg av bigge »

style skrev:BIGGE= Flakamotorn får vänta har en 50 ss som ska bli färdig först[/b]

haha ja protjekt finns det gått om :P <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar