<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riktigt bra kulör! den stämmer ju helsikes bra
vad kör du med för fabrikat å kod (du kanske har nämnt det tidigare men jag var för slö för att läsa hela tråden..) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser bättre ut på bild än i verkligheten. Guldfärgen är lurig, har ett antal NOsgulddelar, och de är rätt lika mina nylackade, men orginalmoppen har ändrat färg genom åren, så den är rätt olik nosdelarna. Nosdelarna skiljer även de en del inbördes, tror inte det var jättenoga med moppelack på 70-talet.
Har använt Puchverkstans färg, men fyllt på med egna tillsatser, tyvärr noterade jag inte mängderna utan provsprutade och höll på. Tycker att Puchverkstans färg skiljer lite för mycket från mina orginaldelar.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo att guldlacken på dakken är lurig det har ju min lackkamrat fått erfara min dakke fick ju inte den rätta nyansen.. men det är ju som det är.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gör det sista på min Monza nu, tänkte den skulle vara klar till helgen. Ställde tändningen, provkickade, men har ingen gnista. Bytte tändstift, plockade ur tändplattan och lödde om en kabel som såg dålig ut, mätte upp, kliade mig i huvudet.
Sen kom jag på att Monzan har nyckel på instrumentpanelen... Det gick mycket bättre när jag vred på den. Jag är inte van vid så moderna moppar. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Caddylasse skrev:
Sen kom jag på att Monzan har nyckel på instrumentpanelen... Det gick mycket bättre när jag vred på den. Jag är inte van vid så moderna moppar.
Känner ingen mig själv där, fast på en annat motoriserad sak... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Känner också igen mig också, har kickat NV motorcykel några gånger utan vrida på tändningen.
Lite bilder på Monzan vore kul. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är Sears Sabren godkänd på bilprovningen, de sa att det var första gången de besiktat en moppe. Nu går den lagligt som lätt MC. Regnr CRF401 för den nyfikne.
Nu kommer det att gå undan på mopperallyn. Övriga moppar har blivit lite stående då det kom en hall/trapprenovering emellan, vad gör man inte för husfriden... Men snart är trappen klar. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Caddylasse skrev:Måste bli klar med Monzan snart, för nu är nästa moped på väg, om den inte krossas av snöslungan till höger... Containern från USA har gått nu. En st Sears Sabre på väg.
Det lär stå 2 Corvetter innanför också.
och corvetterna följde med i priset?
Det e min Indian som man ser arslet på , på nedre plan
2002 - 1670cc - 5 vxl <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den e besiktad men ............neeej
du vann
jag blev tvungen att damma i nytt ramnummer och skaffa bullerintyg.
Jag skall åka ut till flygklubben i dina trakter och träffa Marlon från Sfro och köra bullertest.
så får vi se om jag klarar mig sen.
djävla bilprovardårar.
orginal avgassystem och orginal instansat ramnummer duger visst inte i stora Sverige <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->härligt att du fått Searsen besiktad Lasse..blir nog en publikmagnet på mopperallyna i sommar.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dakotan är nog den den mest bonniga moppes som fins.när jag var 15 år 1981 så körde jag gilera touring . på sommaren när jag skulle ner till släktgården på öland och träffa alla bondläppar (kompisar) så fråga dom vad jag hade för moppe .när jag nämde vad jag hade så såg dom ut som frågetecken.he he .
och vad körde bönderna .Jo Dakota
Ps.skulle vara trevligt med en Dakota i garaget <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hör av dig när du kommer till Norrtälje, så bjuder jag på fika i garaget.
Marlon är nog världens enda färgblinda lackare, han brukar be om hjälp när han ska blanda färg, för han ser inte hur det ser ut. Men han gör fantastiska lackeringar.
Det roligaste med att Searsen är besiktad är att nu kan min 13årige son hänga med på mopperallyn och åka bakpå, han har längtat kan jag lova. Min dotter brukar hänga på ibland. Det är bara min fru som har lite svårt att komma loss. Hon tycker att det är svårt att växla, skyller hon på. Ändå har hon en Alabama i nyskick.
Tänkte hon ska få köra Kansas i sommar, 2 växlad hand, det borde ju gå. Hon har nämligen lovat hänga på Lohäradsrallyt. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*tture*
Ps.skulle vara trevligt med en Dakota i garaget
jo nog finns det två sådana i garaget, men tyvärr ingen körbar ännu
guldisen har ju fått vila eftersom crazyprojektet tog överhand... nåja hoppas kunna börja peta lite i den under vårens gång...har ju lust att dra igång zündapp projektet oxå lagom till hösten... <!-- </EdIndex> --></div>