PipaZ - Piaggio Ciao Uppdatering 17/3 Delar
-
Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pipaz, klart det är delade åsikter om mopeder...jag tycker dock puch är en trevlig moped, men har inte skruvat med något än magnum o maxi, så mek mässigt vet jag inte.
Har lite skit till ciao tror jag....en cylinder och topp....TROR jag har det liggandes hemma....det kan du få för en billig peng <!-- </EdIndex> --></div>
Har lite skit till ciao tror jag....en cylinder och topp....TROR jag har det liggandes hemma....det kan du få för en billig peng <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
-
Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
goldwing är ju mer eller mindre en bil, fast på 2 hjul.....stereo, ryggstöd, även armstöd på vissa...nja, inget för mig....antingen stumt, eller snyggt bygge med fjädring....då är man knutte! <!-- </EdIndex> --></div>
samma här, eller nja, jag är för stor för ciao o maxi, men hade nog köpt o använt som bytes objekt.Pop skrev:för 400 kr, så skulle jag glida ciao utan att skämmas... går ju vara värre, typ glida goldwing och tro man är knutte...
säger lycka till med ihop monteringen! trevligt att du pysslar flera olika märken, allmänbildning is the shit
goldwing är ju mer eller mindre en bil, fast på 2 hjul.....stereo, ryggstöd, även armstöd på vissa...nja, inget för mig....antingen stumt, eller snyggt bygge med fjädring....då är man knutte! <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Kanske de

Svåra är dom inte nä. Blir bättre än innan
Tackar! 
Beror på vad det är för cylinder o topp
Pop:Haha, köpte den bara för att den var billig såatt
Tackar! Joodå, roligare med många märken och man lär sig mer
Neifelheim: Man kan inte vara för stor för något, bara ha för klen motor
Tack för alla kommentarer! Kommer mer bilder senare ikväll!
// PipaZ <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt skrev:PipaZ skrev:Mja, nu i efterhand så har du nog rätt... Ciao ju lite väl nyttkörmoped skrev:Jag tyckte dock mer synd om puchlyset som var tvungen att sitta på en ciao?O italienskt
Föredrar att åka Italiensk design framför Österrikisk
Kanske de
Sedärja! Man lär sig nå't nytt varje dag!Pop skrev:Piaggo äger puch sedan 1987. Så att visa delar passar på den andra är ju ingen slump, och att nyare puch maxi sedan 87 är nästan alla röda är ingen slump heller.
Börja, eller ja. Moped nr.30 kanske är en början det med....Raketsport skrev:Jag tycker att detta är en jättebra moppe att börja med. Inte för komplicerad konstruktion.
Ser ut att bli kanon PipaZKeep up the good work!
Svåra är dom inte nä. Blir bättre än innan
Neifelheim skrev:Pipaz, klart det är delade åsikter om mopeder...jag tycker dock puch är en trevlig moped, men har inte skruvat med något än magnum o maxi, så mek mässigt vet jag inte.
Har lite skit till ciao tror jag....en cylinder och topp....TROR jag har det liggandes hemma....det kan du få för en billig peng
Beror på vad det är för cylinder o topp
Neifelheim skrev:samma här, eller nja, jag är för stor för ciao o maxi, men hade nog köpt o använt som bytes objekt.Pop skrev:för 400 kr, så skulle jag glida ciao utan att skämmas... går ju vara värre, typ glida goldwing och tro man är knutte...
säger lycka till med ihop monteringen! trevligt att du pysslar flera olika märken, allmänbildning is the shit
goldwing är ju mer eller mindre en bil, fast på 2 hjul.....stereo, ryggstöd, även armstöd på vissa...nja, inget för mig....antingen stumt, eller snyggt bygge med fjädring....då är man knutte!
Pop:Haha, köpte den bara för att den var billig såatt
Tackar! Joodå, roligare med många märken och man lär sig mer
Neifelheim: Man kan inte vara för stor för något, bara ha för klen motor
Tack för alla kommentarer! Kommer mer bilder senare ikväll!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uppdatering 11/3!
Blev inte riktigt som planerat... Funderar på att lacka om i röd, sätta dit fram o baklyse, ekerframfälg och lite sånt. Då aluframfälgen inte passade för 5öre...
Motorn ska få nya packningar o lite sånt
Bilder;

Blev inte riktigt som planerat... Funderar på att lacka om i röd, sätta dit fram o baklyse, ekerframfälg och lite sånt. Då aluframfälgen inte passade för 5öre...
Motorn ska få nya packningar o lite sånt
Bilder;

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjocka däck din Ciao har , Ser bra ut !!
Jag har en Ciao med separat oljetank , skum modell !! <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har en Ciao med separat oljetank , skum modell !! <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
-
Conrad Engström

Tänkte lägga in lite bilder på hur det ser ut just nu
Färgförslag? Har funderat på Illgrön med svarta skärmar

http://www.youtube.com/watch?v=2PZZ7-RR5WcConrad Engström skrev:Fin motor ! vore något att bygga slidmatning på och montera en Simoninicylinder på.
Tänkte lägga in lite bilder på hur det ser ut just nu
Färgförslag? Har funderat på Illgrön med svarta skärmar

-
Conrad Engström