<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom som inte vill/vågar använda disk eller tvättmaskin hemma , köp Fälgtvätt till alu-fälgar... ruggigt effektivt.. OBS:: Ej på lackade ytor.. bara alu delar.
Moppen blir ju kanonfin Stryk den med lackförsegling till bil ? Typ "PermaShine" <!-- </EdIndex> --></div>
Jag var faktiskt också inne på det... Tills jag kom på att det ska sitta en enpet Pilotmotor på den Den med rund svänhjulskåpa.... <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Dom som inte vill/vågar använda disk eller tvättmaskin hemma , köp Fälgtvätt till alu-fälgar... ruggigt effektivt.. OBS:: Ej på lackade ytor.. bara alu delar.
Moppen blir ju kanonfin Stryk den med lackförsegling till bil ? Typ "PermaShine"
Fälgrengöring är riktigt frätande, har haft det som "motortvätt" på en av mina bilar, aluminiumen blev kraftigt missfärgad o på alu/magnesium skulle jag tro att det blir etter värre, Tänk på att alu fälgar har som minst ett lager klarlack, så det funkar på ytor som är lackade med 2k lack med klarlack men inte på "mekanlack" eller ren aluminium. Prova er fram försiktigt och använd handskar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tillverkat packningar till blockhalvor samt generatorkåpan.
Hittade ett PDF på http://rex-motoren-werk.dyndns.org/rmw/index.php?1 (tack för länken någon på forumet )
Sen var det bara att klippa till packningsarket till A4-size å stoppa i skrivaren...
Lite skärande och hålstansande senare
Blev kanske lite mycket spill på det här sättet med det var väldans smidigt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Diskmaskin är det bästa när man ska göra rent sina motorhalvor och i princip hela motorn! ;D
jag brukar köra mina förgasare när jag renoverar dessa. <!-- </EdIndex> --></div>
Sen var det bara att klippa till packningsarket till A4-size å stoppa i skrivaren...
Lite skärande och hålstansande senare
Blev kanske lite mycket spill på det här sättet med det var väldans smidigt
Packningarna passade klockrent
smart ide. Man kanske kan ta blockhalvorna från andra motorer och kopiera och sen föra in i datorn och göra som du gjorde sen. Kanske man på så sätt kan få tag i packningar som inte tillverkas och ändå få en hyffsad passform <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Borde det inte gå att lägga packningsytan på motorn på en skanner o skanna ut det? om man t.ex har en motor man inte hittar packningar till eller ens en bild. <!-- </EdIndex> --></div>
Öryd skrev:Borde det inte gå att lägga packningsytan på motorn på en skanner o skanna ut det? om man t.ex har en motor man inte hittar packningar till eller ens en bild.
jo men måste vara mörkt! lägg et lakan över borde ju gå å sen skriv ut bild <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag mins doften, men jag mins också brudarna på Televerket och på Vesteråskopia, Dom var blåa om fingrarna, men det mins jag minst. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade tänkt ta med grejjerna till jobbet å köra dem i skannern/kopiatorn. Man får logga in på intranätet direkt i maskinen, sen skannar den till PDF som skickas till den inloggades mailadress...
Men nu behövdes ju inte det den här gången...
Hade jag haft sachspackningar med rätt passform så skulle jag skanna in dem för att ha för framtida bruk. De som jag köpt nya passar ju men det sticker ut flera millimeter i skarvarna <!-- </EdIndex> --></div>