Sålt.

FredrikS

Sålt.

Inlägg av FredrikS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu måste jag tyvärr sälja min unika Crescent.

Husqvarnamotor. Närmast nyskick. Har enligt tidigare ägare gått 5 mil. Funkade fint när jag startade den sist för 2 år sedan, har sedan fortsatt stått i varmförråd.

(Allt orginal.) Allt orginal enligt tidigare ägare, men det verkar inte vara riktigt sant. Se bilder och text nedan.

Finns i Göteborg.

Säljes pga platsbrist.

Prisidé: (17000 kr) 10000 kr säger vi då. Priset är väl diskuterbart, beroende på intresse.

Har även en Fram King Clipper i helt ok skick, vad kan vara lämpligt för en sån, 2000kr? Mejla för bilder.

Hade varit kul att sälja till någon som tycker såna här gamla fina moppar är kul, har tyvärr inte möjlighet att ta hand om dom själv. Det hade ju varit trist om dom bara blir stående och förfaller..

//Fredrik

0708-382037

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En fråga bara varför är sadeln omklädd och bensinkranen bytt om den bara gått 5 mil? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
FredrikS

Inlägg av FredrikS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det så?

Ja, i så fall lär ju min far, som köpte den för några år sedan, ha blivit lite lurad. Tråkigt, får jag säga. Jag ska villigt erkänna att jag inte kan speciellt mycket om äldre mopeder så du har säkert rätt.

Edit: Ser också att det verkar som om den inte fanns i guldorange -67 utan bara -68 med den motorn.. så det är mer saker som inte verkar stämma.

Har själv bara haft den stående i ett förråd efter min far gick bort för ett par år sedan och tänkte spara den där. Men blev av med förrådet så nu har jag ingenstans att ha den. Jag får nog börja med att göra lite mer research om den.

Någon som vet vad en sån här -68 (?) i bra skick men tydligen inte så bra och unik som jag trodde kan vara värd om man hittar rätt köpare? Skulle gärna se att den hamnar hos någon med intresse för den, kul om exemplar i bra skick får fortsätta att vara bra.

Edit 2: Borde så klart också ändra min annons här.. men såpass här långt lär man väl läsa ändå om man är det minsta intresserad.

//Fredrik <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att den är lågmilad kan vi nog vara överens om iallafall. Bränslekranar kan ju torka ut om moppen står länge så det kan ju vara anledningen till att den är bytt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Galonet på sadeln kan ha spruckit pga temperaturändringar eller ett gäng råttor, beroende på vart den stått förvarad. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
vihan

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->7 tusen kan du få kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin , sadeln verkar ju också vara bytt för läääänge sedan
Synd att 1247 inte värdesätts som en 1248 el 1252, tror iallafall att man ska begära minst 10 tusen för den , annars kan du behålla den några år till <!-- </EdIndex> --></div>
FredrikS

Inlägg av FredrikS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för synpunkterna. <!-- </EdIndex> --></div>
FredrikS

Uppdaterad: 1247 och Fram King Clipper

Inlägg av FredrikS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uppdaterat första posten. <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du Clippern kvar?

Om du har det, så vill jag gärna se en bild! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar