<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns det någon möjlighet till en gissning iallafall för jag har då ingen aning, enligt en bekant med motorcykelvana så borde hojen vara mellan 250 och 500 kubikare med tanke på ram och tank.
Ramen ar iallafall rostfri förutom ytrost.
Det du ser på bilden finns...allt annat finns inte..... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet inte vad det är ,men ska fåga en som håller på med gamla motorcyklar, det där med att den har en enkel ram är väl inte så vanligt.kanske inte tanken ens hör dit. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har fått veta att enkel ram är ganska vanligt på 50 tal detta är nog tidigt 50 tal med tanke på bakdämparna, trodde först att det var en NV35 men det var fel den har dubbel ran under, <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan vara en Svalan Mc tillverkades bara under 50 talet av John Eriksson i Falun, med motorer som Panther, Ilo, Nsu i så fall är det fel tank , skall i så fall ha ett verktygsfack på tanken. som sagt detta är bara en gissning. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De tunna motorfästena tyder på att motorn monteras mad extra fästen, allt tyder på att det inte har suttit så stark motor iden ramen kanske 125-200 cc. har pratat med en samlare och han säger att det är jättesvårt att bestäma vad det är för sorts MC den kan vara ombyggd , man gjorde ofta så, då man skulle åka i skogen eller på bana, så stötdämparna kan vara dit monterade efteråt, som sagt fortfarande gissningar. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va fasen Affe vet du ingenting du förresten, dyker du upp på söndag? moppers ska ut å kolla jukeboxar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skoja bara, förstår du väl.
Vi ska ut till Ärentuna och kolla hemma hos A mek på hans jukeboxar och 50 talsnostalgi och fika med mera
samling för avfärd kl 11 i gamla uppsala <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var väl inte mycket på "drömbågen" som matchade din ram? Eller tvärtom. Möjligen formen på tanken, men tanklocken sitter ju helt olika...
Mvh, Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rätt Tomas inte en siffra rätt där. Men det kanske ändå är en "drömbåge"från forna tider, förre ägaren kanske tyckte det, det enda som stämmer riktigt bra överens är stötdämparna, men som sagt dom gick väl att montera på vilken cykel som helst, detta kan mycket väl vara ett hembygge.men som flak säger det kanske vi aldrig får veta. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja inte vet jag men tog mod till mig ikväll och skrapade väldigt försiktigt bort all rost och skit från skylten på hojen och trodde inte jag skulle få fram något allt på grund av skicket på skylten men se vad som kom fram.
Sen vet ju inte jag vad dom nuffrerna står för någon annan som vet?!