På G...?
- JanneHagnell
På G...?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->NEJ, jag har inte glömt vår Scoterette, det har bara varit väldigt mycket annat. Men på Uddevallamarknaden för några veckor sedan inhandlades ny kondensator och brytarspetsar så nu ska bara tiden finnas... Fick även tag på en orginal instruktionsbok till alla MCB-mopeder (boken är troligen från mitten av 60-talet). Intressant läsning men där står att på 2-växlade HVA-motorer med fotväxel ligger ettan UPPÅT och tvåan neråt! Stämmer då inte på min... <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vår Skoterett har ettan ner och tvåan upp. Om man tänker sig att växelpedalen hade sett "normal" ut, alltså.
Nu ser den ju inte ut som på en vanlig moped, utan verkar vara tänkt att manövreras med hela foten.
Ska man växla sin Skoterett med tå/häl? Jag har inte lyckats lära mig knepet. Känns som man borde haft storlek 35 i skor för att klara det. Så för mig är det tåväxling både på ettan och tvåan. <!-- </EdIndex> --></div>
Nu ser den ju inte ut som på en vanlig moped, utan verkar vara tänkt att manövreras med hela foten.
Ska man växla sin Skoterett med tå/häl? Jag har inte lyckats lära mig knepet. Känns som man borde haft storlek 35 i skor för att klara det. Så för mig är det tåväxling både på ettan och tvåan. <!-- </EdIndex> --></div>