<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Handlade upp mig på en P(uch) Dakota idag. En äkta Gulddakota i lagomt patinerat skick.
Trasig sadelklädsel och spricka i motorblocket vid utgående axeln pga kedjehopp gjorde att priset blev humant och då ingår en stor plåthink med delar, bl a ospruckna motorblock, fläktkåpor, lite jox till både Sachs och Zündapp.
Tur jag har sadel och en komplett motor liggandes på hyllan redan
Ska förhoppningsvis hämta den under helgen och då ska jag försöka få upp några bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till P-uchen! Ska själv åka å titta på en moppe på måndag, gubben som har den vet inte så mycket om den mer än att det är en Crescent som påminner om en Skoter/vespa med 2-vxl tramp Sachsmotor å benskydd, bruksskick fullt körbar 97% komplett hoppas det är vad jag tror, då köper jag den direkt ( priset han nämde= bra). <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen skoterette med vare sig Sachsmotor eller trampmotor väl!
Är väl bara kickstartade flintamotorer på dem eller?
(med kyl och tändproblem enligt vad man fått lära sig på forumet)
Hur som helst är det väl roligt med alla köpen. Grattis ni köpare!!!
Å säljarnas bekostnad verkar det bara vara att beklaga. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sorry...klart ni har rätt jag har ju inte heller sett en med trampor ibland tänker man ju inte till riktigt var fixerad bara av att det var scotermodell på moppen <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man får en moppe, hämta den direkt !!
Plödsligt talar ägaren om för någon att han gav bort den där gammla moppen och helt plödsligt har den blivit värd en miljon och han ångrar sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:Om man får en moppe, hämta den direkt !!
Plödsligt talar ägaren om för någon att han gav bort den där gammla moppen och helt plödsligt har den blivit värd en miljon och han ångrar sig.
Näe, inte hade jag sån tur att jag fick den, en slant fick jag nog betala. Har handlat moppe av gubben förut så jag vet att den står säker i väntan på avhämtning. <!-- </EdIndex> --></div>