Fyndat en Dakota idag...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pälle

Fyndat en Dakota idag...

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Handlade upp mig på en P(uch) Dakota idag. En äkta Gulddakota i lagomt patinerat skick.

Trasig sadelklädsel och spricka i motorblocket vid utgående axeln pga kedjehopp gjorde att priset blev humant :D och då ingår en stor plåthink med delar, bl a ospruckna motorblock, fläktkåpor, lite jox till både Sachs och Zündapp.

Tur jag har sadel och en komplett motor liggandes på hyllan redan :lol:

Ska förhoppningsvis hämta den under helgen och då ska jag försöka få upp några bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till P-uchen! Ska själv åka å titta på en moppe på måndag, gubben som har den vet inte så mycket om den mer än att det är en Crescent som påminner om en Skoter/vespa med 2-vxl tramp Sachsmotor å benskydd, bruksskick fullt körbar 97% komplett mefipallina_yahoo.gif hoppas det är vad jag tror, då köper jag den direkt ( priset han nämde= bra). <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Esso; det kan ju inte vara nåt annat än en 2000 eller Älgläpp. Spännande!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Magget

Inlägg av Magget »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gratulerar!

Här har du en passande låt att värma med innan du kan hämta hem den. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju förstås vara en scoterett oxå.... 8)
grattis tll puck köpet Pälle... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:kan ju förstås vara en scoterett oxå.... 8)
Med trampor :shock: fans det verkligen :?: har aldrig sett en sådan! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen skoterette med vare sig Sachsmotor eller trampmotor väl!
Är väl bara kickstartade flintamotorer på dem eller?
(med kyl och tändproblem enligt vad man fått lära sig på forumet)

Hur som helst är det väl roligt med alla köpen. Grattis ni köpare!!! :D

Å säljarnas bekostnad verkar det bara vara att beklaga. :( <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sorry...klart ni har rätt jag har ju inte heller sett en med trampor staff_gemini-1.gif ibland tänker man ju inte till riktigt var fixerad bara av att det var scotermodell på moppen slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm, har inte hämtat dakotan ännu, kanske lyckas jag i helgen... <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man får en moppe, hämta den direkt !!
Plödsligt talar ägaren om för någon att han gav bort den där gammla moppen och helt plödsligt har den blivit värd en miljon och han ångrar sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Om man får en moppe, hämta den direkt !!
Plödsligt talar ägaren om för någon att han gav bort den där gammla moppen och helt plödsligt har den blivit värd en miljon och han ångrar sig.
Näe, inte hade jag sån tur att jag fick den, en slant fick jag nog betala. Har handlat moppe av gubben förut så jag vet att den står säker i väntan på avhämtning. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar