
EKF ??
Hm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm ...visst blir man lite avis på er alla med EKF motorer...skaffat mig 3st i priserna 2700 - 4000 inkl Frakt.
Och även en ny Athena 80cc + delortot UB att sätta på någon av Sachs EKF motorerna, med mitt mål att
komma över 100km.
Men när jag ser dessa bilder, visst älskar jag SACHS. Så denna hystri att trimma har gjort att jag inte vet längre om det är kul....
det handlar om den som har mest pengar igen som vanligt å kan köpa nya trimm delar.
Jag leved upp ett tag då jag trodde veta lite om hur man trimmar en moped, var snabb vid yngre år utan vetskap hur man ska trimma.
Jag tittade på hur trimm cyllar såg ut. Och filade med vanlig fil i flera dagar...alla ville borra så stort dom kunde....men inte gick det fortast.
Braxen expel på filde insug fyrkantiga insun gillar jag skarpt, så gjorde jag 1974...men det jag gjorde var a att kopiera trim cyllar så
gott man kan utan att förstå Durationer i en 2-takts motor.
Alla ville att jag skulle tiita på deras moppar vid problem, jag sa att jag inte vet....kan försöka...på den vägen var det.
Kan lova att mina mopeder kom inte sist....men jag var inte värst å snabbast heller.
Visst hadde kompisarna snabba moppar även då, jag låna de en Mamba med KS100 motor efter jag hjälpt han med justering
av vxl-klockan....fixade alla vxl utom ettan. Men enligt min mening behövdes den inte ettan.
Ebjude en 125cc ett Race...tror de var en Sursokie....men åkte förbi denna på bak hjulet.(när man var ugn å vild)
Å även hadde vi KS125 på en KS 50....acxa i kapp med bilar var inte svårt på 50-70 km.
Jag har blivit jagad 5grr mist av Polisen å kommit undan. Men förr eller senar åker man dit. För att med trafikanter inte förstår
vilken fart man har, då det omöligt att inte krocka. En Volvo 140 trodde han skalle hinna före, han körde mot stopp plikt.
Krocken var ett faktum....jag träffat bakhjulet å skärmen...med en flygtur på som Polisen upp mätte till minst 15 meter
utan hjälm (var inget hjälm tvång då)
Har inge minne av olyckan alls, utan fick lita på va tidningarna skrev.(stor spricka i skall benet)Dom förklart inna
Polis kom hadde jag försökt att undkomma genom att kicka igång mopeden. Den var omölig att köra då framhjulet
var brevid motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Och även en ny Athena 80cc + delortot UB att sätta på någon av Sachs EKF motorerna, med mitt mål att
komma över 100km.
Men när jag ser dessa bilder, visst älskar jag SACHS. Så denna hystri att trimma har gjort att jag inte vet längre om det är kul....
det handlar om den som har mest pengar igen som vanligt å kan köpa nya trimm delar.
Jag leved upp ett tag då jag trodde veta lite om hur man trimmar en moped, var snabb vid yngre år utan vetskap hur man ska trimma.
Jag tittade på hur trimm cyllar såg ut. Och filade med vanlig fil i flera dagar...alla ville borra så stort dom kunde....men inte gick det fortast.
Braxen expel på filde insug fyrkantiga insun gillar jag skarpt, så gjorde jag 1974...men det jag gjorde var a att kopiera trim cyllar så
gott man kan utan att förstå Durationer i en 2-takts motor.
Alla ville att jag skulle tiita på deras moppar vid problem, jag sa att jag inte vet....kan försöka...på den vägen var det.
Kan lova att mina mopeder kom inte sist....men jag var inte värst å snabbast heller.
Visst hadde kompisarna snabba moppar även då, jag låna de en Mamba med KS100 motor efter jag hjälpt han med justering
av vxl-klockan....fixade alla vxl utom ettan. Men enligt min mening behövdes den inte ettan.
Ebjude en 125cc ett Race...tror de var en Sursokie....men åkte förbi denna på bak hjulet.(när man var ugn å vild)
Å även hadde vi KS125 på en KS 50....acxa i kapp med bilar var inte svårt på 50-70 km.
Jag har blivit jagad 5grr mist av Polisen å kommit undan. Men förr eller senar åker man dit. För att med trafikanter inte förstår
vilken fart man har, då det omöligt att inte krocka. En Volvo 140 trodde han skalle hinna före, han körde mot stopp plikt.
Krocken var ett faktum....jag träffat bakhjulet å skärmen...med en flygtur på som Polisen upp mätte till minst 15 meter
utan hjälm (var inget hjälm tvång då)
Har inge minne av olyckan alls, utan fick lita på va tidningarna skrev.(stor spricka i skall benet)Dom förklart inna
Polis kom hadde jag försökt att undkomma genom att kicka igång mopeden. Den var omölig att köra då framhjulet
var brevid motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan ju hålla med att det är overkill med EKF (som jag jämför med en zyndappmotor=cylinderstorlek..) det jag kan tycka är väl om man nu kör med moppen/arna, så blir det rätt trist om man ska köra en bit med helt orginal i 25-35 kmh i ett par mil ett helt gäng ,blir mycket skojigare om det går mot 45-55kmh, tycker jag iaf...
<!-- </EdIndex> --></div>

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, jösses
Men det är väl klart, åker man med sax så går det väl åt lite snurror på en helg...det kan man ju förstå.. 
Vi som åker Zundapp byter inte måtår efter väglag/fart, det vi behöver göra är att vrida mer eller mindre på gashandtaget
<!-- </EdIndex> --></div>


Vi som åker Zundapp byter inte måtår efter väglag/fart, det vi behöver göra är att vrida mer eller mindre på gashandtaget

