Problem med att mopeden läcker bensin undertill.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Peewee

Problem med att mopeden läcker bensin undertill.

Inlägg av Peewee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt jag har en compact med en sachs 2vxl motor. Har upptäckt nu att det droppar bensin under motorn. Kan någon svara på vad det kan vara för fel. Ramen e fräsch <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tryck in ett papper under ramen bakom motorn utifall det läcker ifrån ramen ... annars läcker väl förgasaren och rätt igenom motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Peewee

Inlägg av Peewee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okey. Den har ej läckt där förut. Men det kanske e vanligt fel när den har stått still sedan i augusti <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har den stått still så länge så är det troligt att det har läckt från bensinkran, bensinslangs-ändar eller förgasare och sedan runnit längsmed motorn. Kan bli så ibland :) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Har den stått still så länge så är det troligt att det har läckt från bensinkran, bensinslangs-ändar eller förgasare och sedan runnit längsmed motorn. Kan bli så ibland :)
Japp , hänt mig också <!-- </EdIndex> --></div>
Peewee

Inlägg av Peewee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dum fråga men var på ett ungefär kan förgasaren läcka? <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror personligen att den läker ifrån "locket" där flödarknappen sitter (glömt vad det heter :oops: )

Men helt säker kan jag ju inte vara då jag inte sett den :wink: , min har läckt där iallafall.

Finns inga dumma frågor.... <!-- </EdIndex> --></div>
Peewee

Inlägg av Peewee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Från flottör locket menar du? <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så heter det ju! :) Tack :wink:

Kan ju även vara så att bensinslangen blivit dålig, har sett många som kör med slangar till spolarvätska m.m :roll: men bensinslang behöver ju också bytas ibland. <!-- </EdIndex> --></div>
Peewee

Inlägg av Peewee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okey. Får väl riva bort förgasaren någon dag å kolla det. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar