Återupplivning GT-250 -77

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev::lol: :lol: :lol: Ja du Lolalola :lol: :lol:

Nu är jag ägare av en Suzuki GT250 1977 i guld

Bilder kommer när det lungnat sig på jobbet (hämtade nu den på lunchen)

WOW....... :wink:
Häftigt! Jag måtte vara clairvoyant. Den ser himla fin ut du. :)

Jo, en av dom jag känner till är min egen och så vet jag en som stått i en vedbod sen typ 1974 men inte är till salu. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den har patina men det passar inte på japanska motorcyklar tycker jag. Japanska motorcyklar ska blänka i krom och metallic. :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Den har patina men det passar inte på japanska motorcyklar tycker jag. Japanska motorcyklar ska blänka i krom och metallic. :P
Kan tala om för dig att patinan sitte väldgit löst :wink: den är riktigt jävl.. blank under ytrosten, skiten och dammet 8)

Lolalola :shock: Har du en lika oregonian_congratulations.gif

Fick för mig ett tag att du bodde i Orsa staff_36-1 Det var ju så mitt i prick det går att komma :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jajamensan, en -75 tror jag, men nu var det ett par år sen jag körde den. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du å ja Lolalola ... thumb_up

Nu är den "behandlad" med ett medel "typ 5-56" får stå något dygn,sedan ska den tillbakelse till jobbet för en grundlig tvätt med hett högtryck.. :)

Sedan ska det servas och donas... fyllt batteriet nu och satt på laddning, men funkar det inte så köps ett nytt i morgon... :)

Blir riktigt förälskad i denna tvåtaktare, t-lås och styrlås funkar redan..
alla orginal verkyg ligger i orginal påsen..

För helsike !!!!! jag är en skinnknutte staff_gemini-1.gif

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu blev man avundsjuk :D :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vicken goding! Man blir lite avis. Men jävligt mycket oregonian_congratulations.gif i alla fall! <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->LASSE, det var godis slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Grattis, Grattis, Grattis!! Det var en riktigt fin hoj. Japanska 250cc brukar gå som ett skållat...

Vill se mer av denna då du snyggar till och startar upp den. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo den var najs..
hade en GT 550 trippel 2-stroke men det var en riktig buffel rung ngt så djuriskt :shock:
Det gick nästan hål i skosulorna när man skulle få upp den på centralstödet men den där är ju klart mkt smidigare :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack tack :lol: Jo den är najs + moms ! finns riktig potential att få den i kanonskick...
Nu var det så att jag hade hämtat resterande skåp och prylar till vår nya köks-ö , så när jag tittade på Mc`n pekade frun på köks-grejorna :Stop_: ... :freakin mad: Ja ja, ska väl montera det först då. :pinocchio: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till en frän mopp....ja menar mc!:)

Själv har jag haft en husqvarna 125a ram med 500 4cyl honda motor i...kanske inte passar här, men ett as till o dona med. nån hade till o med tömt pulversläckare pån :wink:

Kan ordna bild på det galna bygget oxå. sorry för OT! <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hahaha... Nej då Neifelheim, Allt under 750cc ÄR moppe ! (Saknar min vässade Kawa Z1300)

Nu då::::: Meckat färdigt kök för i dag.. tom. frun såg glad ut :D

Var nere och köpte ett nytt batteri, och olja till vxl-lådan.. men, får inte igång själva tänningen :? Det hänger två kablar med kabelskor på löst ?
vetja vad det är till :?: pillade löst en mysko sak med både ström och jord i :roll: är det någon som förstår sig på vad det är :shock: Motstånd, förstärkare eller vad :(

Bild

Mysko pryl :?

Bild

Två lösa kablar :?:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det brytarspetsar på en sån där? i så fall är dom det första jag kollar.
prylen med kylflänsar ser ut som en likriktare.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sån där körde man ifrån på treans vxl med min trimmade (18 årsbil) Ascona 1.9 SR :diablo: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Skriv svar