Renovering av en Husqvarna Roulette Lyx

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjaa dessa hade ingen "plugg" och någonstans var ju effekten begränsad. Jag satte en Floridadämpare på min med den skillnaden att den ökade från 28km/h pissnödig till att åka från Dakotor med dragen plugg :D Har läst att det räcker med att vända insatsen för att få effektökningen men det testade jag aldrig då, ska emellertid prova det själv till våren :bike_pedalare: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmmm ja det ante mig nu ska lorden vända insatsen på grymmen :meangreen: för att det lär väl knappast bli tid för att renovera rouletten innan han börjat nöta asfalt med grymmenprojektet :whistel:

Har själv fått städa ur garaget lite nu för att kunna börja lite lätt igen :roll: eltejpen står ju skamvrån för tillfället..hoppas kunna börja det projektet inom ett halvår igen :bike_pedalare: ska se om det går att få någon annan moppe att fungera nu när det börjar våras.. staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
majesty

Inlägg av majesty »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe ska prova vända på insatsen när snön smält så man kommer in i uthuset.

Bussen i bakgrunden är nån Dkw auto union vet inte nå mer exakt dte är grannens, det är en 2-taktare iaf, stencool :) <!-- </EdIndex> --></div>
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nån som kan tipsa om vart man kan få tag i en justerskruv till förgasaren som fattades?

I övrigt så går renoveringen sakta men säkert framåt, har nästan satt ihop motorn klart. Blev iaf lite renare efter rengöringen. blir nog en seriösare rengöring nästa vinter, nu vill jag bara ha igång den :P

Jo, rengjorde tanken invändigt och det var ju minst sagt intressant, den som ställt bort den gjorde det med nästan full tank och det hade ju lämnat sina spår, var nästan som om nån skulle fyllt tanken med grus och jord, gick åt mycke ren bensin för att få ut det mesta av skiten. Funderar dock på att hålla utkik efter en annan tank. Den jag har har börjat bubbla rätt mycket rost på bl.a <!-- </EdIndex> --></div>
majesty

Inlägg av majesty »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
turbozoo skrev:Nån som kan tipsa om vart man kan få tag i en justerskruv till förgasaren som fattades?

I övrigt så går renoveringen sakta men säkert framåt, har nästan satt ihop motorn klart. Blev iaf lite renare efter rengöringen. blir nog en seriösare rengöring nästa vinter, nu vill jag bara ha igång den :P

Jo, rengjorde tanken invändigt och det var ju minst sagt intressant, den som ställt bort den gjorde det med nästan full tank och det hade ju lämnat sina spår, var nästan som om nån skulle fyllt tanken med grus och jord, gick åt mycke ren bensin för att få ut det mesta av skiten. Funderar dock på att hålla utkik efter en annan tank. Den jag har har börjat bubbla rätt mycket rost på bl.a
Justerskruv? är det tomgångsskruven du menar? det är den enda justerskruv jag har på min. Det kan du isåfall tillverka själv av en m4/m3 som du filar änden konisk med samt en mutter som låsning.

Angående vända på insatsen, hur skulle det gå till det sitter ju flänsar på den som blir större och större längre ut. isåfall lär man ju kapa bort den största flänsen, om dte inte är så att jag inte har origonalljuddämpare på min. Nån tidigare ägare har borrat upp en massa hål i delen längst bak på ljuddämparen på min. <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att vända insatsen är något som beskrevs i boken "Trettio knyck" så det har jag aldrig provat själv, jag har också flashbacks av att insatsen i min förra Roulette var som du beskriver den så det är troligt att ljuddämparen fanns i olika versioner alternativt att det är en skröna. Men faktum är att ett byte av ljuddämpare gjorde underverk på den mopeden :D <!-- </EdIndex> --></div>
majesty

Inlägg av majesty »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja helt klart är att ljuddämparen stryper, då den gick bättre utan insatsen, och då ha rjag även en massa uppborrade hål på bakre "koppen" <!-- </EdIndex> --></div>
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Projektet står inte still men har varit lite dålig på att ta kort :P. Men nu sitter motorn på och jag prov vevade lite och såg att det fanns gnista, så fort bränsle slangen och kedjan kommer ska jag prova få igång den. Lär ju behövas lite inställning av tändningen men förhoppningsvis får jag den att gå så jag kan va med på moonshine rallyn i sommar. Blir ju lite ratbike stil dock men bara den går :P <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Strypningen sitter i sliden. Vi slipade hålet i sliden så den öppnade 8mm tidigare,då började den gå som en riktig moped :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
majesty

Inlägg av majesty »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Strypningen sitter i sliden. Vi slipade hålet i sliden så den öppnade 8mm tidigare,då började den gå som en riktig moped :roll:
8mm? då blev hålet alldeles avlångt? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja visst :wink:
På min slidmatade har jag öppettiden 190 grader, fast då skall även dom andra tiderna justeras :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg att Jula hade en gräsklipparolja som var SAE 30, kan den funka som motorolja eller är man bara snål då? :P <!-- </EdIndex> --></div>
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nån som vet vilka mått som ska va på Förtändning, Brytaravstånd, Abrissavstånd på äggmotorn? <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är värden på Bosch system arbis 9-12mm,brytare 0,3-0,4,förtänd 1,5-2. <!-- </EdIndex> --></div>
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar