Återupplivning GT-250 -77

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spänningsregulator? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan bara säga Grattis! :D

offtopic
Den är ju ganska lik Suzuki GT125:an :D
Har en sån som jag håller på fixa lite med, helt komplett men dålig kompression och ett elsystem som är både extremskarvat och i behov av utbyte.

Har en bild på datorn och hoppas att det är okej att jag lägger upp den här, annars så får ni väl skälla ut mig :wink:
Bild
Inte den bästa bilden men bättre än ingenting :roll: :) <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla om det här kopplingsschemat är rätt: http://www.oregonmotorcycleparts.com/Diagrams/GT-250A.JPG

Isåfall är det en likriktare, ser ut som den ska vara jordad i ramen <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:En sån där körde man ifrån på treans vxl med min trimmade (18 årsbil) Ascona 1.9 SR :diablo:
zappafan !! Jag fullkomligt älskar dig :clapping: PUSS !!!!! :lol: När ska vi ta en pilsner i hop :D (Bytheway så hette dom 19 SR :wink: )

Roos : Självklar lägger du bilden här !! Fin fin maskin du har !!!!!!!
Vi får ut å glida i sommar :wink:

Nåväl 8) Är man lite korkad så är man, eller kanske i detta fall kan vi kalla det över-exalterad :wink: tändningsläge på en Mc är i mittenläget på t-låset :oops: ... Så va de ja.... :whistel: cocos_acc.gif

De två lösa kablarna var till blinker-reläet. och det nya som jag fick med låg kvar i bilen = fixat, :D

När jag väl fick på tändningen så gnistrade det aldeles kopiöst på det stiftet jag pluggat ur, sammtidigt som jag fick den känslan att det gick jäv..lätt att kicka (den tände på andra cyllen :lol: )
OK ! i med stiftet och på med choken ! första kicken gick den :shock:
Jeeesus..... mefipallina_yahoo.gif

Lät den gå några minuter på tomgång så jag kunde konstatera att oljepumpen funkade .... å de gjorde den kan jag lova :lol:

Motoroljan är bytt, färsk bensin i tanken och fin olja i "oljebehållaren"..
in efter hjälmen och ut på går`n (i snön som kom i dag) men vanliga vägarna var rena :wink:

Första reflektionen var : vilket jädra bra ljus :shock:
Den andra reflektionen var : HELVETE va det gick :cool2: tom. bättre än dappen :roll: :lol:

Kvar att fixa nu är : instrumentbel funkar ej, lampan i bakljus trasig, handbromsen tar ej, (ingen olja i :roll: ) sedan tvätt och puts :thumb:
Efter det får det bli en test igen så får vi se om det felar nått mer 8)

Ni får klicka på detta !!!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

ponras skrev:Kolla om det här kopplingsschemat är rätt: http://www.oregonmotorcycleparts.com/Diagrams/GT-250A.JPG

Isåfall är det en likriktare, ser ut som den ska vara jordad i ramen
Tack Ponras !! det löste sig ändå :) men då vet jag vad det är ! Har samma chema i den "Users manual" som jag fick med, men läser bara som sista utväg :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket fynd! Den gick ju riktigt bra i motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Raketsport skrev:Vilket fynd! Den gick ju riktigt bra i motorn.
Tack ! Ja, den går ruggigt bra faktiskt :D Blev ca 2mil test aldeles nyss 8)

Skruvade köks-ö i morse, kommer inte längre med det nu förens jag beställt en bänkskiva :lol: ... SÅ DÅ FÅR MAN LEKA I GARAGET mefipallina_yahoo.gif

Bytte samtliga glödlampor i panelen (5 st) skulle vara 3,4w men det fanns inte, så 4w är det nu då ! I bakgrunden ser ni min frukost som åts ute i solen med god aptit (korv m bröd :shock: )
Baklyset fick också en ny glödlampa, så nu funkar/lyser allt sådant..

Bild

Spolade igenom handbromsen med ny olja, en sanslöst massa glägg kom det ut först, (spolade igenom oket också naturligtvis) så nu funkar bromsen bra, men köper nog nya slangar vid tillfälle..

Bild

Dax för "provkörning i samband med reparation" :lol: dryga två mil blev det som sagt ! Åhh va rart det "Ular" i öronen när man ger på lite 8)
å vilken härlig vxl-låda :shock: 6 tätstegade lägen..

Bild

När jag kom tillbakelse hade postbärarn laddat min låda med en pakethållare till "Nettan" (Combinettan) :lol: måste bara borra ur en avdragen skruv som sitter kvar i ett av hålen :roll:

Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt Lasse! 2 mil är inte illa med snö på vägarna.
Nu har du gjort mig riktigt sugen på en gammal japansk 2-taktare. Jag är dock förtjust i Yamaha. En as eller rd skulle sitta fint. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Raketsport skrev:Härligt Lasse! 2 mil är inte illa med snö på vägarna.
Nu har du gjort mig riktigt sugen på en gammal japansk 2-taktare. Jag är dock förtjust i Yamaha. En as eller rd skulle sitta fint.
Hehehe... Det är bara på våran gård det ligger snö. ute på vägarna är det tort och fint, men det var svårt nog att komma ut och in på gården i alla frusna djupa bilspår :)

Yama är fina, men min önskedröm sedan 13 åring är en grön H2 750 :P
Eller varför inte en H2 1000 (4cyl)

Bild

DENNA ÄR NOG RUGGIG 8)
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med tanke på vad dom hojarna kostar hade man nog prioriterat annat :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig dom fick fylla styret med bly på träpipen.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj då :shock: Är dom dyra ? Då får det duga med två-piparen

56:an ... Jo dom fick ganska lätt resning så att säga :lol:
En äldre polare till oss köpte först en Kaw500, och senare den sommaren bytte han upp sig till 750`n .. (början / mitten -70tal :roll: ) Den hördes vill jag lova 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla :D En samma likadan :lol:

# Finns inte utom hos Mig # :roll: Nähä, 8)

http://www.tradera.com/Suzuki-GT-250-77-Finns-inte-utom-hos-Mig--auktion_302243_130338366 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Lasse väss skrev:Kolla :D En samma likadan :lol:

http://www.tradera.com/Suzuki-GT-250-77-Finns-inte-utom-hos-Mig--auktion_302243_130338366
Du får "skriva en fråga till säljaren" och fråga vad han menar
skicka med en länk till tråden... <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Braxmatte skrev:
Lasse väss skrev:Kolla :D En samma likadan :lol:

http://www.tradera.com/Suzuki-GT-250-77-Finns-inte-utom-hos-Mig--auktion_302243_130338366
Du får "skriva en fråga till säljaren" och fråga vad han menar
skicka med en länk till tråden...
Ja, och det är inte bara en sak i anonnsen man flinar åt :lol:

# nya gummin .fot ,kick Växel .. org . Bakspeglar
( Ej Monterade )Dyrt och svårt ..
#

# Se bilder och ring !
Så gör Seriösa .!
#

#Frågor ställer via mail har varken tid och lust att sitta och tjata med folk som inte i grunden seriösa #

# Däck ja Äldre hoj Äldrer däck # :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar