Fläktkyld Husqvarna Flinta

CyberLeffe

Fläktkyld Husqvarna Flinta

Inlägg av CyberLeffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Renoverar en Monark Skoterett men saknar motor söker därför en fläktkyld husqvarna flinta motor som är 2 växlad, fotväxel. Ökenfläkt eller original spelar ingen roll.

Har två flintor som jag kan byta bort vid intresse. En handväxlad med drev och en fotväxlad med transmissionsrem. Båda 2 växlade med luftkylning. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom ihåg att Skoterettmotorn har en egen variant av växelaxel för att passa växellänkaget.

Jag har en Skoterettmotor, ej komplett. PMa om du är intresserad. <!-- </EdIndex> --></div>
CyberLeffe

Inlägg av CyberLeffe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag har förstått att den är speciell men då det verkar vara svårt att få tag på Skoterett varianten kan jag tänka mig en med splines och bygga om växellänkaget ist. <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skoterettmotorn har även special-motorfästen i framkant på motorn. Jag har en komplett skoterettmotor liggandes som kanske kan vara till salu, ska kolla på den och återkommer. Har ett sjukt barn att ta hand om så det kan ta någon dag... <!-- </EdIndex> --></div>
Scooter

Inlägg av Scooter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tips på hur man får en splinesad motor att passa på en Skoterett.
Lossa växelföraren och montera tillbaka den men denna gång så att den pekar rakt ner ist för framåt, kapa vxlföraren till önskad längd ca 3-4 cm borra därefter ett hål i den där växelstaget ska sitta...klart :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar