dränkt motor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Venjan

dränkt motor

Inlägg av Venjan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gokväll, det är så här att jag fick ihop min motor idag och skulle provköra, jag tankade i bensin och sen upptäckte jag att bensinkranen läckte och då blev hela motorn dränkt i bensin, lyckades skruva åt bensinkranen så att det blev tätt men sen ville inte mopeden starta, kan det varit för att den blev dränkt? eller någon annan orsak? obs. motorn har legat isärplockad i 2 år. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjaa det kan ju vara allt möjligt om du inte vet om den gick före drunkningsolyckan.. Men börja med att kicka ur med stiftet borttaget.
Byt stift å kolla gnista har den gnista spraya lite startgas i hålet montera tillbaka stiftet provstarta därefter öppna soppakran osv...
har den ingen gnista börja felsöka.. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riktigt jaevla blött filter? <!-- </EdIndex> --></div>
Venjan

Inlägg av Venjan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de bar inte drunknings olyckan som var felet, det var brytar spetsarna som var fel intställda men sen när jag ställde int dom så gick han igång :D lite klen bara men de e ju inte så konstigt då den varit isär plockad i 2 år :P <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar