<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motorn är så pass bra i skick utan att vara renoverad, åtminstone inte på väldigt länge, så det verkar nästan som om denna motor aldrig varit delad en del tyder på det.
Men vad jag kan se verkar cylinder/topp komma ifrån en 80SA ? vilken förgasare användes då till dessa isf

. Kan väll tillägga att den har hastighetsmätar drivning som är fungerande, knappast cross motor men moped/mc då?.
Tog försiktigt av packningen och så mätte jag lite snabbt, vad jag kan se matchar det. Påverkar det inte funktionen något när kanalerna är olika? lite logiskt för mig borde väll båda sidor vara likadana just för bensin flödets skull.
Här är i alla fall en bild på cylinder som bör visa lite bättre kanalerna
Nu efter lite mer provning å mixtrande så märkte jag att med kolven fasst i veven så verkar det fattas cirka 1centimeter i slaglängd när den är i sitt högsta läge. Dock utan kolvbults lager! så är det bara jag som är idiotisk eller är något väldigt fel? För enligt säljaren passade denna cylinder till S motorn, och motorn är från samma person, motorn är då alltså en S motor enligt hans beskrivning.
Jag är väldigt dåligt upplyst vad de gäller denna typ av sachs motor så vad är då en S motor? det säger väll inte hela historien, finns väll en hel del typer som är en så kallad S motor

<!-- </EdIndex> --></div>