Compact med PR radio

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
rollingbass
Kontakt:

Compact med PR radio

Inlägg av rollingbass »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte att kanske är först med komradio på moppen. Ligger på kanal 19 AM :D

Bild

Bild

Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har du för antenn Kvartvåg eller halvvåg. Tyvärr har jag kastat min radio, jag hade 8 mil räckvidd med halvvågs gp antenn och 5 vatt in. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ä de en gammal handic 605 ? :) <!-- </EdIndex> --></div>
rollingbass
Kontakt:

Inlägg av rollingbass »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alldeles riktigt!
Radion är en Handic 305 tillsammans med en F.d balkongantenn med borttaget jordplanspröt. Compacten fungerar som jordplan (eller hjälmen) :D
SWR värdet är 1:1

Kul med alla breakare under färd. Många blev nyfikna över etern. "Är det en 2-taktare jag hör i bakrunden?" var en fråga.. :D "Klipper du gräs" var en annan.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det betyderatt du har jordat hjälmen :wink:
Om moppen är jordplan har du bästa riktverkan frammåt
Om delar av jordplanet är borta så undrar jag vad du har för stående våg ? <!-- </EdIndex> --></div>
rollingbass
Kontakt:

Inlägg av rollingbass »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->SWR (ståendevåg) värdet är 1:1 till 1:2 när man visslar på AM 8)

Bild

De va´bättre förr :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra en del vet vad dom pysslar med biggrin <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar