Håller med , det passar inte riktigt bra att ha rund cylle på en F50 .. men det finns ju andra alternativRicky skrev:Har kommit över orginalcylindern till F50 men denna säsong får det nog bli en vanlig 60cc, medans man klurar på hur man ska få ut lite med effekt ur orginalcyllen. Det ser ju faktiskt bättre ut med den på enligt mig. Eller så blir det en tysk 4,3:a som nyligen införskaffades.
//Ricky
F50 renovering
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, Nu har det hänt lite saker igen.
Distanser svarvade till dom för stora hålen i stötdämparna.

Utgångsläge på vaggan, skev som attan.

Efter en brottningsmatch med vaggan och massa pyssel med brickor hit och dit fick vi hjulen att spåra.

Sen blev det en form av permanent kedjesträckare ditsvetsad.

En "actionbild"

Resultatet.

Sen lite inmätning av vart motorn ska hamna i sidled.

När vi visste hur stora distanserna skulle vara så svarvades dom.

Fram, med rostfri mutter från "Simtus"

Bak.

Nu börjar det bli dags att slipa lite på ramen innan den ska lackeras. Inte det roligaste momentet i en mopperenovering kanske..
Det var allt för nu, hej hej.
//Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Distanser svarvade till dom för stora hålen i stötdämparna.
Utgångsläge på vaggan, skev som attan.
Efter en brottningsmatch med vaggan och massa pyssel med brickor hit och dit fick vi hjulen att spåra.
Sen blev det en form av permanent kedjesträckare ditsvetsad.
En "actionbild"
Resultatet.
Sen lite inmätning av vart motorn ska hamna i sidled.
När vi visste hur stora distanserna skulle vara så svarvades dom.
Fram, med rostfri mutter från "Simtus"
Bak.
Nu börjar det bli dags att slipa lite på ramen innan den ska lackeras. Inte det roligaste momentet i en mopperenovering kanske..
Det var allt för nu, hej hej.
//Ricky <!-- </EdIndex> --></div>