kolv

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
valter

kolv

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man har filat upp ett kolvjack 2mm för högt imot insugsdiametern.Blir motorn slöare då? eller gör det inget?.Jag tycker den har ingen ork om det kan vara det.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur mycket har du tagit bort toatalt då walter.. :!:

Allså hur många mm tog du bort på kolven mot insugsidan.. :?: <!-- </EdIndex> --></div>
valter

kolv

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har 15mm insug på cyl så jag har tagit upp en lucka så den öppnade helt det måttet.Och sen så höjde jag cyl 2mm då tog jag upp 2mm till på kolven.Men jag har nu sänkt cyl till det som den var förut.Så jag vet inte exakt hur mycket jag har filat kanske ca 8-10mm.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1cm är rätt mycket, så felet kan troligtvis vara där. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->.
Hmm walter... :!: 10mm är verkligen för mycket enligt min mening.. :!:

Om du höjer cyllen bör man nog ta minder, då du redan har ökat durationen på insug redan då.

Normalt vad jag brukar ta bort är ´standar = 2mm Vid trim ca. 4mm! <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Om du höjer cyllen bör man nog ta minder, då du redan har ökat durationen på insug redan då.
Insugsdurationen minskar när man höjer cylindern. Övriga portar ökar. <!-- </EdIndex> --></div>
valter

kolv

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu när jag har sänkt cyl så ska kolvjacket vara 4mm?.
valter

kolv

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du Billykid hur mycket tar du upp insuget till när du gör en lucka på 4mm på kolven?.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:
billykid skrev:Om du höjer cyllen bör man nog ta minder, då du redan har ökat durationen på insug redan då.
Insugsdurationen minskar när man höjer cylindern. Övriga portar ökar.
Miss av mig. Du har hellt rätt...G-son... :!:

Och valter...jag trimmar inte Orginal Sachs cyllar. Utan vid 4mm kannjack har jag till 60cc cylindrar...! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar