originalaren

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

originalaren

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gick ju ner i garaget och försökte göra lite nytta 8) original e-typen behöde lite rengöring..så den fick några timmar kärlek av husse evildevil
började med att byta ut det sneda blåvärmda styret mot ett som var mer ok :)
Bild
sedan spårade det hela ur en aning fick för mig att polera lite krom oxå :roll:
Bild
sedan rök det fula tillklippta stänkskyddet på framskärmen oxå utav bara farten

Bild

störtbågen skruvades oxå fast ser ju inte så illa ut nu 8)

i brist på lyft får man ta till pallbockar :wink:

<a href="http://www.postimage.org/image.php?v=gxDaOZJ" rel="nofollow" target="_blank" class="postlink">Bild]http://www.postimage.org/gxDaOZJ.jpg[/img]</a>

iväntan på riktiga rallyn så lyssnades det på rally i garaget staff_gemini-1.gif

ser väl rätt skaplig ut ren eller hur.. staff_36-1

återstår nu oxå å se om det går att få liv i skönheten.. :)

Bild

lägger bilden på uppallningen underst då eftersom jag inte fick in den där den ska vara :( vissa dagar hatar jag datorer :twisted:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åh, vad snygg den är! Måste nog skaffa oss en original E-type också....
Visst har det lätt att spåra ur :D Händer mig ideligen.
Har hållt mig från att putsa moppar idag och istället gno på hemmet :( Nåja, då har man mer tid för moppar imorgon.

Förresten, Har Arto hört av sig? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja tycker nog att e-typen var finare än jag först trodde när såg första gången..otroligt vad riktig puts kan åstakomma med en gammal härlig moppe den är otroligt vackert patienterad...så det känns heloriginal :D
verkar faktiskt vara en skaplig gaffel på den oxå... 8) den här blir att åka med precis som den är...ska försöka få i gång den oxå nu och ge den en handbromswire... :wink:

jodå Arto har ringt mig, det blir han snygga röda DBS Panter som kommer ner hit på besök.. :wink: den kommer att lysa upp montern helt klart..

mmm putsa och städa hemma skulle man ju oxå gjort, innan dammråttorna växer sig allt för stora... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mumsfilismaskens :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_anon.gif Man skulle ha sparat E-typen som man hade hate-wall.gif . Kör hårt nu Raketaren <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nu är den startad :) hade lorden på besök och han lyckades springa i gång pärlan :laserswords: så nu ska det byta olja i den ,och monteras en handbromswire...skulle varit lite högre styre på den oxå så satt man nog bekvämare :wink: ...lurar nästan att ta denna till vårrallyt skulle ju smaka fågel att få åka e-type då...kändes nästan som den skulle vara en smula viktkompenserad oxå staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I går tog jag sukan ut på en vårvända, kändes bra, bara för att Crescenten inte skulle bli avundsjuk så putsade och vaxade jag den, det får bli dens tur nästa gång, vi hade 20 grader varmt i går. :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kom ner i moppegaraget ikväll och tyckte det luktade lite bensin :?
kollade in e-typen som stog och läckte lite bensin, konstaterade att det var dax att byta bränsleslangar, snacka om original men slangarna sen den var ny verkade sitta kvar staff_gemini-1.gif så tro fanken det börjat läcka hög tid för slangbyte :wink: nåja problemet är nu åtgärdat med nya slangar :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->även originalaren har fått lite omsorg idag... :lol: har bytt olja iden och fixat en handbromswire..har saknat den bromsen :wink: vanans makt från mc-körningen svårt att leva utan den 8) har även monterat två nya bränslekranar, så nu hoppas jag den slutat läcka slider_anon.gif provkörningen gick ju galant..så hoppas den håller ihop på vårrallyt nu... :)
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var ute och luftade e-typen en liten sväng ikväll igen 8) köpte en ny mätarwire till den..blev en smula misslyckat...hastighetsmätardrivningen saknas på den :( tyvärr men måste väl gå att åka utan detta på vårrallyt hinner knappast fixa detta innan :roll: ..undersökte den renoverade e-typen oxå..även den saknar drivningen :? ... <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nähädu Roger, du kan inte köra rallyt utan mätare, går inte för sig alls :D
Ska gräva lite i källaren och se om det inte ligger en hastighetsmätardrivning(puuh) och skräpar i ngn vrå, jag tror att jag har en kvar.
På en originalare är det DÖDSVIKTIGT med hastighetsmätare, speciellt om man kör med ställbart. Man måste kunna se om den går 36 eller 37 eller nåt när man vinglar omkring och fipplar med munstycket under körningen :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar