<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjena, jag har en cylinder till en sachs, cylinderloppet är på 41mm i diameter med kyrkportinsug. Så att det är en 60cc vet jag Men någon som vet vad det kan vara mer specifikt? italiensk, tyskgjuten..
langar upp lite bilder:
Cylindern har nog sett sina bättre dar.. undrar om den ens är körbar eller fungerar bättre som pennställ
avgasporten ser lite ut att vara ganska "manglad"
samma sak med spolporten till höger om insuget
sen är det några "gropar" över insugsporten. Jag känner inte av dem med fingret men om jag pillar där med en penna känns dom av.
blev ganska många bilder, kanske skulle ha postat i foton ist.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har sett ännu värre cylindrar som går att köra med, så den där är absolut körbar.
Avgasporten skulle jag snyggat till lite för att få bort dem fula märkena.
Vad det är för modell vet jag tyvärr inte. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den går förmodligen bättre än en orörd kinesisk nytillverkad cylinder.
Men det finns överdim. suzukikolvar så det går att borra om den.
Om jag inte missminner mig så har VRM barakitkolvar på var 0,25e mm
om man vill borra så lite som möjligt. Dom enda reporna som påverkar effekten är dom ovanför avgasporten. Om moppen gör 70 som cyllen är nu så skulle jag gissa att den gör 73 efter en borrning.
Är det ingen som känner igen loggan på cylindern? jag tycker jag sett den pånågon helt annan pryl men kan inte komma på var.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker cyllen ser ut som de italientillverkade trimcylindrarna som Svenska Cykelfabriken sålde på 60- och 70-talet. Har för mig sådana cylindrar såldes lite överallt bl.a. i vissa cykelaffärer och av Hobbex och kanske Hobbyförlaget också.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom flesta på den"gamla goda tiden" körde med 14/28 med liknande setup. Här i bergslagen är det ju rätt kuperat, men på den tiden var det toppfart som gällde. Ska utseendet vara tidstypiskt här nere så ska det vara ett litet bakdrev i alla fall.
erlan skrev:Den går förmodligen bättre än en orörd kinesisk nytillverkad cylinder.
Men det finns överdim. suzukikolvar så det går att borra om den.
Om jag inte missminner mig så har VRM barakitkolvar på var 0,25e mm
om man vill borra så lite som möjligt. Dom enda reporna som påverkar effekten är dom ovanför avgasporten. Om moppen gör 70 som cyllen är nu så skulle jag gissa att den gör 73 efter en borrning.
Är det ingen som känner igen loggan på cylindern? jag tycker jag sett den pånågon helt annan pryl men kan inte komma på var.