Påskägg
Påskägg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta är vad som fanns i mitt påskägg.
Somliga lär sig tydligen aldrig eftersom det är 4 gången man halkar dit på rysk sidovagn och varje gång man har sålt så har man lovat sig själv att aldrig mera köpa ryss.
Observera den "läckra" gröna nyansen.
GLAD PÅSK!
http://img534.imageshack.us/i/uralk.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Somliga lär sig tydligen aldrig eftersom det är 4 gången man halkar dit på rysk sidovagn och varje gång man har sålt så har man lovat sig själv att aldrig mera köpa ryss.
Observera den "läckra" gröna nyansen.
GLAD PÅSK!
http://img534.imageshack.us/i/uralk.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
Hmm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eftersom vi båda bor i Dalarna kanske du känner igen mig utan grönt skinnställ.
Den gröna färgen känns som lite panikgrön med anor mot Kawaski grön.
Första ryssen jag köpte beskrev säljaren som julgrön vilket visade sig vara polski army militärgrön.
Har inte klart för mig vad jag ska göra med denna skapelse, dom andra har alla blivit custombyggda och trimmade men att försöka trimma en rysk sidventilare verkar tämligen tröstlöst. <!-- </EdIndex> --></div>
Den gröna färgen känns som lite panikgrön med anor mot Kawaski grön.
Första ryssen jag köpte beskrev säljaren som julgrön vilket visade sig vara polski army militärgrön.
Har inte klart för mig vad jag ska göra med denna skapelse, dom andra har alla blivit custombyggda och trimmade men att försöka trimma en rysk sidventilare verkar tämligen tröstlöst. <!-- </EdIndex> --></div>
Status påskägg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Händer lite med påskägget.
Kände att jag inte kan leva med gröna färgen så det ska åtgärdas.
Motorn urtagen, kopplingen var död och det lät illa, visade sig vara kopplingen/svänghjulet som satt löst.
Mycket gänglåsning och stora mutterdragaren borde ha löst det problemet.
http://img228.imageshack.us/i/051kh.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Kände att jag inte kan leva med gröna färgen så det ska åtgärdas.
Motorn urtagen, kopplingen var död och det lät illa, visade sig vara kopplingen/svänghjulet som satt löst.
Mycket gänglåsning och stora mutterdragaren borde ha löst det problemet.
http://img228.imageshack.us/i/051kh.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
Semester!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Önskar alla en skön semester!
Lite nya bilder på Uralen, väntar på tid hos SBP men har testkört en del och allt verkar OK.
http://imageshack.us/photo/my-images/849/008xs.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/5/0042us.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/808/0062q.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/193/0052d.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/845/010ajw.jpg/
Önskar fortsatt trevlig semester till alla! <!-- </EdIndex> --></div>
Lite nya bilder på Uralen, väntar på tid hos SBP men har testkört en del och allt verkar OK.
http://imageshack.us/photo/my-images/849/008xs.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/5/0042us.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/808/0062q.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/193/0052d.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/845/010ajw.jpg/
Önskar fortsatt trevlig semester till alla! <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
-
- Inlägg: 316
- Blev medlem: 02 jun 2011, 23:00
- Ort: Västervik
Re: Semester!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ett tips:Glöm inte att lägga i varningstriangeln (krav på det på3- och 4-hjuliga MC).
<!-- </EdIndex> --></div>
Ser kanonfräsch ut.jutte skrev:Önskar alla en skön semester!
Lite nya bilder på Uralen, väntar på tid hos SBP men har testkört en del och allt verkar OK.
http://imageshack.us/photo/my-images/849/008xs.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/5/0042us.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/808/0062q.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/193/0052d.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/845/010ajw.jpg/
Önskar fortsatt trevlig semester till alla!
Ett tips:Glöm inte att lägga i varningstriangeln (krav på det på3- och 4-hjuliga MC).

Tufft.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Provkört många mil med bra resultat och till slut även lyckas få besiktningstid vilket inte alltid är det lättaste.
Jag och min yngste son klev ut färdigklädda på morgonen, rullade ut maskinen och startade upp för lite varmkörning.
Mätte laddningen under tiden och hör plötsligt det mycket otäcka kvittrande ljudet som uppstår innan metall skär, stängde av fort som ögat men motorn satt sedan ojälpligt fast.
Svor och kollade lite innan man gav upp och sprang in till datorn för att avboka tiden.
Tyckte jag hörde det otäcka ljudet från höger cylinder, denna kan man naturligtvis inte ta bort utan att ta av sidovagnen.
Sidovagnen bort, cylinder bort och allt är helfriskt?, demontera hela jävla hojen och lyfta ur motorn.
Visade sig att motorn är helfrisk och så även växellådan, problemet var att skruvarna som håller kopplingen släppt och skruvar + yttre stållamellen svarvat in sig i ett järnlock på växellådan.
Kan inte heller skylla på någon annan än mig själv.
Nya skruvar och gänglåsning ska väl lösa problemet, får väl glädja sig åt att problemet inte sved i plånboken utan mera gav svarta händer.
Kollade tidigaste tid vid min bilprovning vilket var 5 Oktober "Suck". <!-- </EdIndex> --></div>
Jag och min yngste son klev ut färdigklädda på morgonen, rullade ut maskinen och startade upp för lite varmkörning.
Mätte laddningen under tiden och hör plötsligt det mycket otäcka kvittrande ljudet som uppstår innan metall skär, stängde av fort som ögat men motorn satt sedan ojälpligt fast.
Svor och kollade lite innan man gav upp och sprang in till datorn för att avboka tiden.
Tyckte jag hörde det otäcka ljudet från höger cylinder, denna kan man naturligtvis inte ta bort utan att ta av sidovagnen.
Sidovagnen bort, cylinder bort och allt är helfriskt?, demontera hela jävla hojen och lyfta ur motorn.
Visade sig att motorn är helfrisk och så även växellådan, problemet var att skruvarna som håller kopplingen släppt och skruvar + yttre stållamellen svarvat in sig i ett järnlock på växellådan.
Kan inte heller skylla på någon annan än mig själv.
Nya skruvar och gänglåsning ska väl lösa problemet, får väl glädja sig åt att problemet inte sved i plånboken utan mera gav svarta händer.
Kollade tidigaste tid vid min bilprovning vilket var 5 Oktober "Suck". <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Re: Tufft.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Kvalité.....jutte skrev:Provkört många mil med bra resultat och till slut även lyckas få besiktningstid vilket inte alltid är det lättaste.
Jag och min yngste son klev ut färdigklädda på morgonen, rullade ut maskinen och startade upp för lite varmkörning.
Mätte laddningen under tiden och hör plötsligt det mycket otäcka kvittrande ljudet som uppstår innan metall skär, stängde av fort som ögat men motorn satt sedan ojälpligt fast.
Svor och kollade lite innan man gav upp och sprang in till datorn för att avboka tiden.
Tyckte jag hörde det otäcka ljudet från höger cylinder, denna kan man naturligtvis inte ta bort utan att ta av sidovagnen.
Sidovagnen bort, cylinder bort och allt är helfriskt?, demontera hela jävla hojen och lyfta ur motorn.
Visade sig att motorn är helfrisk och så även växellådan, problemet var att skruvarna som håller kopplingen släppt och skruvar + yttre stållamellen svarvat in sig i ett järnlock på växellådan.
Kan inte heller skylla på någon annan än mig själv.
Nya skruvar och gänglåsning ska väl lösa problemet, får väl glädja sig åt att problemet inte sved i plånboken utan mera gav svarta händer.
Kollade tidigaste tid vid min bilprovning vilket var 5 Oktober "Suck".

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60