<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undrar just vem som har dålig smak!? Håller med, vilket kladd, halvfånigt med old school <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Im just an old school lover hahahha jag gör allt den gamla skolan...är uppväxt med old school oxå....nåja. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här mopeden lockar mig. Ser ut att vara i originalskick så när som styret. 5000 kr för den är helt OK tycker jag.
Vad säger du Josefine, kanske du också känner för den?
Hoppas du haft en trevlig dag förresten.
Undrar vad det är för styrfäste? Det ser ut att vara en styrstolpe som på en vanlig cykel.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, det är förmodligen någon annan som har köpt den mopeden. Det lär komma fler tillfällen och kanske närmare där jag bor. I morgon kanske jag demonterar Shoppern för på tisdag öppnar soptippen igen och då åker karossen dit för jag har ändå ärende dit med ris o. grenar, gamla bildäck och annan bråte.
Ha så bra och hoppas påsken varit till belåtenhet. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tar soptippen imot bildäck i kalmar fortfarande? det gör dom inte här
i västmanland utan hänvisar till producentansvar och däckhandanlarna.
Kommer man till däckhandlarna med kompletta hjul så får man ofta betala
för att kränga däcket av fälgen. Dom ärliga betalar, dom oärliga lämpar av däcken utanför däckverkstaden på natten eller i värsta fall ute i naturen.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja i kalmar tar tippen emot både lösa däck och däck med fälg.
Det är ju idioti av tipparna att inte göra det, då hamnar det ju i skogen istället, för däckhandlar vägrar (av erfarenhet) att ta emot om dom inte för sälja. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sophämtningen som är tillsammans med återvinningen heter KSRR och är gemensam för kommunerna i södra Kalmar län. Numera tar de emot i princip allt utan att man behöver betala. Det sägs att kostnaden läggs på den ordinarie soptaxan. De tar spillolja också men bara i femlitersdunkar - å andra sidan kan man lämna flera stycken om man vill.
Tidigare var det här med bildäck som du säger och sedan en mellanperiod med oklarheter men idag funkar det bra tycker jag. Lite konstigt att det inte är enhetligt över hela landet.
Vad jag saknar är den tidigare statliga bilskrotningspremien. Man fick 1.500 kr när man skrotade bilen om den var registrerad. Jag har en skrotbil på tomten och jag väntar och väntar på att premien ska komma tillbaka men den lyser med sin frånvaro samtidigt som bilen hela tiden lyser med sin närvaro. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Sophämtningen som är tillsammans med återvinningen heter KSRR och är gemensam för kommunerna i södra Kalmar län. Numera tar de emot i princip allt utan att man behöver betala. Det sägs att kostnaden läggs på den ordinarie soptaxan. De tar spillolja också men bara i femlitersdunkar - å andra sidan kan man lämna flera stycken om man vill.
Tidigare var det här med bildäck som du säger och sedan en mellanperiod med oklarheter men idag funkar det bra tycker jag. Lite konstigt att det inte är enhetligt över hela landet.
Vad jag saknar är den tidigare statliga bilskrotningspremien. Man fick 1.500 kr när man skrotade bilen om den var registrerad. Jag har en skrotbil på tomten och jag väntar och väntar på att premien ska komma tillbaka men den lyser med sin frånvaro samtidigt som bilen hela tiden lyser med sin närvaro.
vad är det för skrotbil?:P <!-- </EdIndex> --></div>