Sleeper ilo:n jaha, och nu??
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag så fick jag tummen ur.. och började riva motorn, för att när jag skulle ställa in tändningen så kände jag att svänghjulet glappa 
Så rev ner motorn för att kolla felet ( visste att de var lagret ) och det var så klart lager. de glappa friskt!
Så nya lager + annan vev åkte i
hoppas att den kommer gå tystare nu!
Bytte även båda blocken
så nu är dem fina å rena!

var lite risig innan...

Sen hade det läckt massa olja vid högra spolporten

lite delar
Glömde ta bilder när jag var klar...
<!-- </EdIndex> --></div>

Så rev ner motorn för att kolla felet ( visste att de var lagret ) och det var så klart lager. de glappa friskt!
Så nya lager + annan vev åkte i

Bytte även båda blocken

var lite risig innan...

Sen hade det läckt massa olja vid högra spolporten

lite delar

Glömde ta bilder när jag var klar...

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sälj den billigt te mig!! <!-- </EdIndex> --></div>ilogurra skrev:Update 11/6
Vad ska man göra tro? Orkar inte med mopeder längre...
Fixa så det går ha den som åk moppe eller bygga en värre motor?
skriv vad ni tycker. valet är alltså ganska stort i era händer
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->säger tändspolen... eftersom min moped va så sjukt frisk, och tändspolen var bytt mot en tändspole som var bättre begagnat max 2 år gammal... men visade sig vara helt slut... så tändspole skiter sig sjukt lätt desto nyare den är känns det som... min stefa tändspole jag har på min puch maxi som ska ha bosch funkar über bra, startade i 25 minus i vintras, och starta i somras med typ 59% kompression förlust... startar alltså trots den verkligen blåst hela packningen.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Perras (hallatamoppers) JLO hade värmeproblem den åt tänspolar
Nu har han borrat vänsterkåpan så den ser ut som en schweizerost
då verkar spolarna funka
Men han har anndra tändproblem , den tänder inte med Högkomptoppen (insats med squishband)
byter han topp till lite planad orginaltopp utan att röra nåt annat så tänder den direkt

Nån annan som har samma problem med stefa <!-- </EdIndex> --></div>

då verkar spolarna funka
Men han har anndra tändproblem , den tänder inte med Högkomptoppen (insats med squishband)
byter han topp till lite planad orginaltopp utan att röra nåt annat så tänder den direkt

Nån annan som har samma problem med stefa <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
får nog bli en ny sån...
Men om jag får så vet jag
Hmm, skumt fel
<!-- </EdIndex> --></div>
Haha,Wiklund skrev:Har du tappat gnistan?jävlar va vitsig jag va....

Det tror jag också!Pop skrev:säger tändspolen... eftersom min moped va så sjukt frisk, och tändspolen var bytt mot en tändspole som var bättre begagnat max 2 år gammal... men visade sig vara helt slut... så tändspole skiter sig sjukt lätt desto nyare den är känns det som... min stefa tändspole jag har på min puch maxi som ska ha bosch funkar über bra, startade i 25 minus i vintras, och starta i somras med typ 59% kompression förlust... startar alltså trots den verkligen blåst hela packningen..
får nog bli en ny sån...
Det har inte jag (än)Braxmatte skrev:Perras (hallatamoppers) JLO hade värmeproblem den åt tänspolar
då verkar spolarna funka
byter han topp till lite planad orginaltopp utan att röra nåt annat så tänder den direkt![]()
![]()
Nån annan som har samma problem med stefa
Men om jag får så vet jag

Hmm, skumt fel