Var hos fästmöns föräldrar idag på påskmiddag, men innan vi skulle äta så var jag tvungen att kolla på lite gamla cyklar som visst skulle vara svåråtkomliga. På övervåningen av ett dåligt uthus bakom en massa bråte.
Klättrade upp och började kolla runt lite. Fanns 2 gamla damcyklar, 1 gammal herrcykel och nåt som såg ut som en minicykel. Den låg till hälften begravd under bråte. Men längst in fick jag syn på nåt som fick upp pulsen.

Där stod den. Blå och fin. En mopedram. Drog fram den lite så jag kunde ta ett kort och ta mig en närmare titt. Såg vid första anblicken ut att vara i ganska bra skick. Ska titta närmare på den imorgon.
På våningen under fanns även tanken. Troligtvis ligger fälgarna där också. Fanns några liggande vid cyklarna som såg ut att vara i rätt storlek.
Motorn som enligt Leif (fästmöns pappa) ska vara en ilo verkar inte finnas. Han har för sig att de aldrig fick mopeden att gå när de var unga och att han och hans äldre bror skulle bygga nåt annat. Vad som hände med den vet de inte.
Fattas lite kåpor och grejer. Typ styre och sadel. Men jag ska rota lite imorgon som sagt. Förhoppningsvis finner man nåt.
Här kommer lite bilder på allt.

Som ni ser verkar det finnas en del intressanta saker där uppe.