<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tömt motorn helt på olja, har tagit bort kopplingskåpan och "lutat" motorn så absolut all olja har runnit ut.
Hur mycket olja ska jag ha i?
Finns det nån viss höjd man ska fylla till?
Självklart en Sachs 2 växlad handväxel fartvindskyld <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lamellerna ska gå torra. För nästan all olja slungas ut ifrån lamellerna när allting snurrar. Har du för mycket olja ligger lamellerna i bad hela tiden och kan då slira.
Därför kan kicken ibland slira, tills motorn går igång och lamellerna blir torrare. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men när man tappar i 2dl olja så ligger ju ca 1-2cm av kopplingskorgen/lammelpaketet i olja <!-- </EdIndex> --></div>
Tobbe-38 skrev:Men när man tappar i 2dl olja så ligger ju ca 1-2cm av kopplingskorgen/lammelpaketet i olja
Ja, och därav kan "kicken" slira om man har fel olja. Den oljan slungas sen bort av kopplingskorgen och lamellerna går "fritt" <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för mig att oljenivån var någon knapp centimeter under S-luckan när mopederna kom nya från Monark-Crescent bolagen.
Hur mycket olja är det i motorn då? <!-- </EdIndex> --></div>