Hejsan, köpte hem trim till min handväxlade trampmoped förra veckan..... (sachs) Som ni ser på bilden så passar inte sk1ten Har ni någon lösning elr vidare hur jag skulle kunna använda det All hjälp tas emot <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vadå inte passar? Sådär brukar det se ut. Du måste ha en kortare variant av luftburk eftersom gasaren hamnar längre bak. Packning under gasaren kan du skippa. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag testar utan packning Så får vi se hur det går Det kommer inte in smuts/damm då och förstör Resultat senare eller imorrn <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Luftburken brukar va j.. tajt i bakkant du skulle provat med en halv packning... (tjockleken..) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för mig att jag slipade upp lite för flotörhuset i "baljan" vid kopplingsarmen, tror att det var för att få på/av förgasaren utan att lätta på cyllen. Packningen mot blocket fyller som sagt ingen funktion, förutom att det inte ska komma ner skit i baljan men det påverkar inte funktionen. Samt kortare luftburk som någon skrev. Budgetvarianten är att kapa en originalburk och fila lite så att den passar, sen kan man böja till en fästbygel av en cykeleker om man inte vill köpa en. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har fått en felaktig packning, för tjock, jag anar var du köpt den, snart kommer drösvis med felaktiga packningar att säljas på tardyra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Moppen går fint när den väl startar ,men till följd av trimmet har vi nu koplingslir och man kan inte kör så länge innan moppen dör. Misstänker tändspole och kondensator som felar
Vad tror ni felar? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla så du har alla 9 kopplingsfjädrarna på din motor. Många sådana där motorer hade bara 6 fjädrar. Om man bara ser till kopplingen så påstår dom flesta att det är växellådsolja sae 80 GL1 som gäller. men den är det inte så många ställen som säljer. OK brukar vara ett tips. Finns flera trådar på forumet där det diskuteras. En M4 planbricka i varje fjäderkopp
ger lite mera bett i kopplingen. Stållamellen kan slita gropar i lamellkorgen. då funkar också kopplingen sämre.
Packningen under förgasaren är en vit plastsarg som skruvas direkt i förgasaren. Ritning på hur mycket man behöver slipa ur för flottörhuset
på en svensk motor följde med MCBs egna trimsatser på 70-talet.
Vill minnas det var lite tight mellan kopplingsarmen och luftburken också på den motorn. Jag fick justera kopplingen med lite större spel på kopplingsarmen föe att få i hop det.
edit: såg inte att det var en tvåväxlad motor först. då är det väl inget problem med kopplingsarmen.