Svärdsläpare och handsvett

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Svärdsläpare och handsvett

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:close_call: Här putsas och gnos på våran 1256'a inför utställningen 1 maj i Ö-vik.
Tanken hade så mycket färgsläpp att vi bestämde oss för att lacka om den och kedjeskydden när vi ändå höll på. Färgen mättes ut och vi verkar ha fått perfekt matchning.
Nylackad tank, innan randning. (färgen misstämmer lite pga kamerablixten)
Bild

Men så var det dags för handrandning eller pinstriping som det heter idag. Pensel (svärdsläpare) och guldlack införskaffades och en skrot tank är nu vackert guldrandad överallt.

:tierdeyes: Ikväll bar det av, med darrande och svettig hand drog jag de första ränderna på den nylackade tanken. Perfekt? Absolut inte, men det känns kul att ha gjort det på samma sätt som det var original.
Använde inget "stöd tejp" för det visade sig ge sämre slutresultat.
Men jag måste nog gå på ett varv till innan klarlack.

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ju kanonbra ut jossan...själva randningen är nog jättesvårt i mitt fall inte ens ide att försöka nåt liknande :? är ju för darrhänt för det :roll:
helt klart kommer eran lady att bli supersnygg på utställningen spocht_winner <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va säker du är Josefine, jag gick på yrkesskola som blivande målare i slutet på 50 talet, så en sån där pensel har jag använt när vi målade guld på gungstolar, mycket svårt , men du lyckas mycket bra. om jag inte minns fel så var dom penslarna av mårdhår :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
RetroR
Kontakt:

Inlägg av RetroR »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Perfekt....då vet man vart man ska vända sig för randningar! :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock:
Det blev kanon bra, jag tror att jag ska lämna in en moped dit .en skarp slider_score.gif poängare <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack så mycket för berömmet! :embaressed:
Det är en mårdhårspensel och den var rätt dyr. :hmm: Hm, kanske skulle frisera långhårskatten? :wink:

Det var inte lätt, men det var kul. Tankformen är ju lite knepig, det var faktiskt lättare på den rundade och hellackade testtanken.

Mona håller just nu på att klarlacka tanken. Det var inte så original, men färgen som matchade krävde klarlack och härdare (chip) så då fick det bli så. Lägger ut bilder på den då det är klart.
Bild
(moppen står naturligtvis i hallen och myser)
Igår drevade jag om bakhjulet och limmade sadeln. Idag ska svingen få nya bussningar. Toppen ska naturligtvis rengöras och sen... Nä, inget mer. Det får räcka tror jag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: då får vi vänta då <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: den som väntar på något gott väntar inte för länge, fin fin <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, då var allt monterat lackat och klart.

Det var lite svårt att fota då den står i hallen och där är det trångt, men jag lägger upp bättre bilder efter utställningen.

Bild

Bild

Bild

Visst är färgmatchningen klockren! Förutom tanken är kedjeskydd och svingplåt är omlackade. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket tjusig, och bra gjort med randningen :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkligen tjusigt, du är hur säker som helst, VACKERT Att se på, ren njutning. :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmmm verkar som *storsyrran* fått på sig en del smink nu :wink:
men farligt vackert blev det...*lillsyrran* i ö-vik står ju fortfarande och väntar på att husse ska montera den nya rovan slider_anon.gif men den måste ju både rengöras och sminkas så det kan ju ta en stund :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar