<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En riktig rysare med Campagnolo utrustning och Mafac Racer bromsar samt en Idéale 80 sadel, (den så kallade cementsadeln) stenhård, smal och helt underbart utseende på den sadeln.
<!-- </EdIndex> --></div>
Min Crescent 320
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst måste det vara en Idéale 80 om du menar din oranga herrcykel ett kanonfynd.
Jag har med nostalgiskt sinne sparat min fars Crescent från 1976 som ser snarlik ut.
Den ser lika välbevarad ut idag och enda skillnaden är att det tillkommit vita handtag på den på senare tid
Här är cykeln fotograferad 1979.
Jag har med nostalgiskt sinne sparat min fars Crescent från 1976 som ser snarlik ut.
Den ser lika välbevarad ut idag och enda skillnaden är att det tillkommit vita handtag på den på senare tid
Här är cykeln fotograferad 1979.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
//Marv <!-- </EdIndex> --></div>
Dra på trissor! Ibland önskar man att man bodde i lägenhet, just av sådana anledningar.. Min fars kompis far höll, när det begav sig att han bodde på stället, i utrangeringar av just cyklar (och en och annan moped) i sitt område. Att bara tänka på vilka cyklar den familjen har gör en salig; bla. världsmästarracers med camp komponenter, samt monarks och crescents i princip oanvända - till och med med plasten på kedjeskyddet kvar!Rolle skrev:Dessutom fick jag den GRATIS vid utrensning av cyklar på området. Så det var ett riktigt klipp
//Marv <!-- </EdIndex> --></div>