<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Borra insuget till större diameter, fila lite på kolven, kanske större förgasare, rensa avgasröret på sot <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det en sachs motor? så borde du köpa dig ett 3,5hk kit det säljer dom flesta, tex ettans <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->verkar va mest skämtsamma svar här i denna tråd. men över nu till o vara lite seriös. har själv haft en skoterett o vill ej påstå att de e ngn racer. sitter hva flinta motor i dessa mopeder, men min vart de lite mer fart på med opluggad cylinder samt lite större förgasare. men dessa mopeder e svåra att få upp i högre farter med original motorn!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade som sagt lagt ett par timmar på ett motorbyte. Sachs, Zündapp, Puch eller vad som helst fläktkylt som hade gått dit utan större meck och som det fanns gott om trimgrejor till. Men drivpaket från en modern automatväxlad skoter måste ju vara det allra bästa och kanske lättaste om man vill ha bra med fart. <!-- </EdIndex> --></div>