Hjälp om att finna delar.

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Fidde:12

Hjälp om att finna delar.

Inlägg av Fidde:12 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blir snart tokig, söker med ljus och lykta efter en fläktkåpa (den med gälar) till min 1189 med trampmotor, finns det någon som har ett tips vart man hittar rätt kåpa.
Har funderat om den nytillverkade kåpan för fotväxel passar, är det någon som vet? Jo jag vet, i såfall blir det ett hål där fotväxeln sticker ut, kan ju fyllas igen.
Letar även efter bromsarm till bakhjulet ( som sitter på navet) och resten av bitarna för infästning av vajern till bakbroms.
Tips någon.
Tack <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken motor har du ? det finns 3 olika fläktkåpor :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Vilken motor har du ? det finns 3 olika fläktkåpor :wink:
3 växlad/hand och då trampor förstås, ska passa till en flaka 1189 vit/blå modellen. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

tompa skrev:Vilken motor har du ? det finns 3 olika fläktkåpor :wink:
Ja det har jag förstått, men det finns fortfarande 3 olika fläktkåpor till flakamotorn, den här bilden är på mellanmodellen, den äldre har ytterligare en mindre oval kpa i mitten och sen finns den moderna kåpan som jag inte har någon bild på.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som sagt peka ut rätt kåpa så skall du se att nån säkert har en liggandes, jag har själv en liggandes men om den passar vet jag ej då jag inte vet vilken du skall ha. <!-- </EdIndex> --></div>

Amstaff_Loco skrev:Som sagt peka ut rätt kåpa så skall du se att nån säkert har en liggandes, jag har själv en liggandes men om den passar vet jag ej då jag inte vet vilken du skall ha.
Enligt bilden är det del 74, men om det är rätt modell vet jag inte. Motorn som sitter på flakan är orginal och vad jag har förstått så måste den vara från 1973 eller äldre med tanke på färgen på flakan (vit/blå).
Kanske någon annan vet vilken det ska vara?
Jag tror det var denna kåpan på bilden med den runda formen av gälarna.

Fidde 12:a <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar