HVA Roulette-1958 Nu rullar de!
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser bra ut!!!
Bryggaren: gjorde så så länge för jag behöver en ny krök till den då de vart hål i den så när jag fått fatt i en krök skall jag ta upp projektet igen... inget du har liggandes kanske ? hade varit kul att få fart på den. Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Bryggaren: gjorde så så länge för jag behöver en ny krök till den då de vart hål i den så när jag fått fatt i en krök skall jag ta upp projektet igen... inget du har liggandes kanske ? hade varit kul att få fart på den. Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sorry, ingen krök liggandes. Kan du inte göra om den du har? Du har väl den smala kröken med mutter med utvändig gänga in i cylindern? Testa att svetsa på en sachskrök e.dyl., kolla så att det stämmer med krökningsradien bara. Om du inte vill ha strikt original, förstås. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->avgasmutterns inner diameter är 26mm och röret jag har idag är 24mm fick jag de till, å de krökar jag har sett till roulettet är bara 19
rätta mig om jag har fel, men hur skall de vara på den 3-växlade lyxen?
PIPAZ: skäms för att jag kapa din tråd, säg till så tar jag bort inläggen!
BTW hur går de för dig? <!-- </EdIndex> --></div>

PIPAZ: skäms för att jag kapa din tråd, säg till så tar jag bort inläggen!
BTW hur går de för dig? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Amstaff_Loco: Haha, ingen fara 
Jag kan ta o mäta min avgasmutter imorgon
Det går inte alls.
Ja klarar nämligen inte av att göra en sak i taget. utan gör allt samtidigt.
Vilket resulterar att det går långsamt o blir rörigt... *SUCK*
K50 ska stå tills jag lagar blocket ( så sa ja iofs med delarna till den oxå )
DT'n ska stå tills delarna kommer ( Annat tändsystem samt ny toppackning )
1203an ska jag kränga av däcket o kolla hur i helsike punkan blev till.
Rouletten ska jag så småningom börja skruva ihop ( hade tänkt att börja sätta dit motorn, då är det lättare att få wirarna på rätt plats med en gång
) Dock ska jag införskaffa mig nya motorbultar till Rouletten då jag saknar dessa. <!-- </EdIndex> --></div>

Jag kan ta o mäta min avgasmutter imorgon

Det går inte alls.
Ja klarar nämligen inte av att göra en sak i taget. utan gör allt samtidigt.
Vilket resulterar att det går långsamt o blir rörigt... *SUCK*
K50 ska stå tills jag lagar blocket ( så sa ja iofs med delarna till den oxå )
DT'n ska stå tills delarna kommer ( Annat tändsystem samt ny toppackning )
1203an ska jag kränga av däcket o kolla hur i helsike punkan blev till.
Rouletten ska jag så småningom börja skruva ihop ( hade tänkt att börja sätta dit motorn, då är det lättare att få wirarna på rätt plats med en gång

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom inåg att sätta kopplingsvajern rätt, trä den bakifrån, inte så den trängs med cylindern. Samma för växelvajern.
Amstaff_Loco:
Stämmer nog att Rouletten har avgaskrök modell sugrör. Men har inte kröken en fläns typ Sachs? Har du en krök så borde det gå att ta den anslutningen och svetsa på en lämplig annan krök. Eller var det original du ville ha? Brukar ligga på Tradera för dyra pengar. <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco:
Stämmer nog att Rouletten har avgaskrök modell sugrör. Men har inte kröken en fläns typ Sachs? Har du en krök så borde det gå att ta den anslutningen och svetsa på en lämplig annan krök. Eller var det original du ville ha? Brukar ligga på Tradera för dyra pengar. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur har det gått här då?
<!-- </EdIndex> --></div>

Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
förutom på 1 punkt!
Hittade en Roulette tank med fint tanklock o härlig patina för 100kr! Så nu har ja nästan alla delar!
Blir att skruva när jag kommer hem till jul( har dock mycket att skruvad med , då jag lyckades buda hem en K50 motor för en stund sedan )
Jaadu, iomed att jag jobbat hela sommaren o inte varit hemma samt börjat nytt gymnasium så har det inte gått alls.knilsknilsson skrev:Hur har det gått här då?![]()
förutom på 1 punkt!
Hittade en Roulette tank med fint tanklock o härlig patina för 100kr! Så nu har ja nästan alla delar!

Blir att skruva när jag kommer hem till jul( har dock mycket att skruvad med , då jag lyckades buda hem en K50 motor för en stund sedan )

- knilsknilsson
- Forumsponsor
- Kontakt:
Hoppas att du får fart på den till nästa sommar då iaf! <!-- </EdIndex> --></div>PipaZ skrev:Jaadu, iomed att jag jobbat hela sommaren o inte varit hemma samt börjat nytt gymnasium så har det inte gått alls.knilsknilsson skrev:Hur har det gått här då?![]()
förutom på 1 punkt!
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
Hoppas jag oxå! Får väl ta mig ett ryck med den på något lov! Borde hinnas med ( Om de inte hinns med på jullovet )knilsknilsson skrev:Hoppas att du får fart på den till nästa sommar då iaf!PipaZ skrev:Jaadu, iomed att jag jobbat hela sommaren o inte varit hemma samt börjat nytt gymnasium så har det inte gått alls.knilsknilsson skrev:Hur har det gått här då?![]()
förutom på 1 punkt!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jahapp, nu var dagen kommen. Känner att det har blivit för mycket mopeder och kommer lägga intresset längre ner på listan, TYVÄRR. men det vankas bil ganska snart tyvärr!
Så har tänkt att sälja rouletten!
Samtliga delar finns såvitt jag vet, förutom någon simpel förgasardel, vanlig bing så de finns att få tag i! kåpan som täcker tutkåpan som sitter precis under sadeln ( verktygskåpan eller vad den kallas )
Ni ser själva vad som finns!
Förutom allt jag har på bilderna här så finns det en TANK nu, men fungerande bensinkran och bra tanklock!
Patina på mopeden finns givetvis, så behåll eller fixa, tycker bara det är synd att den får stå. en sådan moped skall någon annan som brukar den/fixar den äga!
NYA DÄCK, SAMT NYA WIRAR FINNES! <!-- </EdIndex> --></div>
Så har tänkt att sälja rouletten!
Samtliga delar finns såvitt jag vet, förutom någon simpel förgasardel, vanlig bing så de finns att få tag i! kåpan som täcker tutkåpan som sitter precis under sadeln ( verktygskåpan eller vad den kallas )
Ni ser själva vad som finns!
Förutom allt jag har på bilderna här så finns det en TANK nu, men fungerande bensinkran och bra tanklock!
Patina på mopeden finns givetvis, så behåll eller fixa, tycker bara det är synd att den får stå. en sådan moped skall någon annan som brukar den/fixar den äga!
NYA DÄCK, SAMT NYA WIRAR FINNES! <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..