<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Jag har satt ihop min 2013 (med fläktkyld sachs 2vxl) och provkört. Den kan gå bra i 3-15 minuter sen börjar den sacka och bluddra. Oftast börjar den i detta läge smälla ut ur förgasaren. Det kan då hjälpa att justera munstycket lite, men det blir aldrig riktigt bra igen när den väl börjat gå dåligt, förens den svalnat.
Har vid ett par tillfällen fått loppa på stiftet.
Tändningen justerad till ca 2mm förtändning.
Några ideér? <!-- </EdIndex> --></div>
Sachs - funkar bara ett tag.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Troligtvis har jag läst om det här i Tekno's Mopedhandbok, första upplagan, som jag råkade hitta på ett ställe ganska nyligen....
Boken har omslag i ljusgrått och en guldbrun och beige monarped med Flintamotor som är fotograferad rakt framifrån på bokens framsida. <!-- </EdIndex> --></div>
Har för mig det det beror på mager bränsle/luftblandning och kanske för mycket olja i bensinen. Själva "loppan" är egentligen kokspartiklar som inte blivit förbrända.sedated skrev:Vad beror loppor på?
Troligtvis har jag läst om det här i Tekno's Mopedhandbok, första upplagan, som jag råkade hitta på ett ställe ganska nyligen....
Boken har omslag i ljusgrått och en guldbrun och beige monarped med Flintamotor som är fotograferad rakt framifrån på bokens framsida. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Loppor kan det bli av mekaniskt slitage också.
En gång när jag hade min gamla compact. På en sträcka på 2 mil fick jag c:a 5-6 loppor på raken. Vid sista km började motorn gnissla och gå grymt tungt! Kolvbulten hade nypit och det var metall emot metall. Alla spån samlade sig vid tändstiftet. <!-- </EdIndex> --></div>
En gång när jag hade min gamla compact. På en sträcka på 2 mil fick jag c:a 5-6 loppor på raken. Vid sista km började motorn gnissla och gå grymt tungt! Kolvbulten hade nypit och det var metall emot metall. Alla spån samlade sig vid tändstiftet. <!-- </EdIndex> --></div>