Farsans raket.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Rocketeer

Farsans raket.

Inlägg av Rocketeer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För er som anser att Fredagen den 13:e är en otursdag (och er andra) ska jag berätta en liten historia. 1961 köpte min far en ny 1151-1. Livet lekte kan man väl anta, men tiden gick och den blev stående i föräldrarnas pannrum i c:a 30 år innan gubb..förlåt, far, tyckte det var dags att sälja av lite skrot.(Ursäkta ordvalet)
Men som med allt annat som säljs så kryper ju ågren på en så småningom om det är klart att inte min far klarade sig undan heller, men gjort är gjort resonerade han. Nu har väl alla som kan räkna listat ut att han ska fylla 65 i år, och sonen (jag!) funderade på en lämplig present. Vad gör man då om man inte är riktigt rätt vaccinerad. JO, man ger sig ut på jakt efter moppen. Och den som söker skola finna heter det ju. Så nu idag, fredagen den 13:e har mopeden hittat hem igen. Farsan vet så klart inget, och tiden är dyrbar. Drygt en månad kvar till dagen D, och den är inte riktigt klar om man så säger. Men lackeraren är förvarnad och resten ska beställas inom några dagar, sen är det "bara" resten kvar! Ska försöka hinna med och redovisa resultatet löpande.
Vad sa ni nu då??
Ps. Skylten med ägaruppgifterna sitter kvar. YES! :D Ds. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis farsan !!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Släng ut lite bilder :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan det bli häftigare mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter ju som en riktig solskenshistoria...bara att grattulera *farsan* riktigt kul när sådant här händer... :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nog det roligaste jag har hört idag! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Roligt att läsa.
Undrar om min son kommer med min gammla Cresent den 8 juni.
Även jag fyller 65.
Fast jag har massor med moppeprojekt i skallen och objekten fins. :runaround: <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Good shit Rocketeer!!

Bra jobbat & presenten kan verkligen inte bli bättre!
(Nu får vi hoppas att farsgubben tycker så också!)

Ser fram emot bilder!

Fredagen den 13:e = otur? :no_no:
(tänker inte berätta vilken dag/datum jag är född... staff_shutup9ou.gif ) <!-- </EdIndex> --></div>
Öryd

Inlägg av Öryd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Good shit Rocketeer!!

Bra jobbat & presenten kan verkligen inte bli bättre!
(Nu får vi hoppas att farsgubben tycker så också!)

Ser fram emot bilder!

Fredagen den 13:e = otur? :no_no:
(tänker inte berätta vilken dag/datum jag är född... staff_shutup9ou.gif )
Hahaha svårgissat:P fredagen den 13 :lol: otursförföljd? <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grattis eller vad man säger till farsgubben :wink:

13 - oturs nummer? Nja, inte riktigt....13 is my lucky number :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har lite delar liggandes om det är något du saknar? ettans har med lite delar liggades vet jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Rocketeer

Inlägg av Rocketeer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack allihopa för dom trevliga kommentarerna. Det kommer bilder också, men jag har tillbringat helgen i en stuga i Bollnäs och det var inte världen bästa anslutning så jag hoppade bilderna. Nu är det dags att åka till jobbet, men i kväll börjar racet med renoveringen. Ska börja med att kolla vad som ska handlas så inte jag tappar tid när den är på lack. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket trevlig historia , Lycka till och hoppas du hinner färdigt.
oregonian_congratulations.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Rocketeer

Inlägg av Rocketeer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har demonteringen börjat. Har redan konstaterat att den/dom som konstruerade raketerna hade väldigt gott om tid vid ritbordet. Det finns ju inget som är "enkelt" gjort! Men en sak i taget, och många kort under tiden så ska det väl gå att återställa så småningom. Ska ta och lägga ut bilderna jag tog direkt efter köpet bara jag kan lista ut hur man gör. Det finns ju tre alternativ, och det är två för mycket i min värld. Datorer är inte min grej riktigt. Litar inte riktigt på saker som drivs på annat än bensin.(Se min profil för förklaring :D ) Kan någon vänlig själ förklara hur jag gör lättast för att få in lite bilder så vore jag tacksam. En fråga till när jag ändå håller på. Har läst att Ettans ger 10% till medlemmar här, är det ett fast erbjudande eller var det nåt tillfälligt? Listan på grejor börjar bli lång så det vore strålande om dom körde så jämt... <!-- </EdIndex> --></div>
Ettansmopeder och motor

Inlägg av Ettansmopeder och motor »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det en lång lista kan vi givetvis fixa något bra! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar