Mcb flakis 1189

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bigge skrev:viktkompenserad? :) eller ner för till festen
Den "tuffar på" med 41borrad Reedcylle , men är det brant får man hjälpa den lite med pedalerna

Tom går det nog att pressa upp den i 50 <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Liten update....lyfte på cylinder...och möts av ett gråaktigt klägg...skrapade bort lite från sidorna, och nog har det frätt sönder i huset. *suck*. Nu måste jag jaga nya blockahalvor som är hela.... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja har 2 block till 2 fot hand som du ville köpa en gång (om ja minns rätt) är detta va intresse?? <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

bigge skrev:ja har 2 block till 2 fot hand som du ville köpa en gång (om ja minns rätt) är detta va intresse??
icke intressant tyvärr, behöver 3 petade tramp... <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

Neifelheim skrev:
bigge skrev:ja har 2 block till 2 fot hand som du ville köpa en gång (om ja minns rätt) är detta va intresse??
icke intressant tyvärr, behöver 3 petade tramp...
ok :) sen fråga om 4takts motorn också om du vill ha den med som de vart täkt :) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

bigge skrev:
Neifelheim skrev:
icke intressant tyvärr, behöver 3 petade tramp...
ok :) sen fråga om 4takts motorn också om du vill ha den med som de vart täkt :)
nae, den kan du sälja... <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Liten update så här på söndags kvällen.

torsdag - ratrod shoppen feltema och köpa sandpapper och allt vad slip innebär.

Sen ska jag börja demontera motorn, samt kolla upp modellen, och kolla vad som finns och saknas, så man får göra en lista på det. På återseende, mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag är jag där flakan står, och tänkte att jag skulle riva bort framvagnen....lättare sagt än gjort, fick bort hjulet, på höger sida, (en bra överraskning iaf, det är dom vanliga lagrerna och inte dom lösa mistick_yes.gif , det var ju iaf något bra. Nu till det jobbiga, hur f*n får man bort spindel leden? vill fråga innan jag pajjar nånting, även om jag har en reservdels flaka på g, så känns det onödigt!

Lite annat tråkigt är att någon idiot har svetsat ihop delarna, så fram o bak del sitter ihop, samt använt för mycket värme, och pajjat ena hörnet.

så jag kommer göra så, reservdels flakan vet jag är bättre i ramen, så jag tar den, och flyttar över alla bra bitar, och bygger en bra flaka. Är det någon som vill ha en "grund" till en flaka, så hojta till. kan bytas mot sandpapper och grundfärg :wink:

Kommer bilder sen, om jag hittar kabeln till datorn....har en förmåga att försvinna! Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådär, hämtat en 1187, som jag ska använda ramen på ist, då den va friskare, likaså tank osv.

Så nu är den färgglada till salu, eller bytes. finns framvagn till, med ett hjul och lagerskålar som är hela och fina. styrning och hela paketet. tror jag har ett styre.

bakskärm finns, även bågen över bakskärmen. bakhjul saknas, tank finns, dock behöver den lite jobb. har även en fs1a motor, komplett förutom förgasare som jag kan skicka med. Mvh Neifelheim. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Neifelheim skrev:Sådär, hämtat en 1187, som jag ska använda ramen på ist, då den va friskare, likaså tank osv.

Så nu är den färgglada till salu, eller bytes. finns framvagn till, med ett hjul och lagerskålar som är hela och fina. styrning och hela paketet. tror jag har ett styre.

bakskärm finns, även bågen över bakskärmen. bakhjul saknas, tank finns, dock behöver den lite jobb. har även en fs1a motor, komplett förutom förgasare som jag kan skicka med. Mvh Neifelheim.
Den ramen klipper jag, hur många burkar grundfärg och av vilken sort önskas? <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Nymans2013 skrev:
Neifelheim skrev:Sådär, hämtat en 1187, som jag ska använda ramen på ist, då den va friskare, likaså tank osv.

bakskärm finns, även bågen över bakskärmen. bakhjul saknas, tank finns, dock behöver den lite jobb. har även en fs1a motor, komplett förutom förgasare som jag kan skicka med. Mvh Neifelheim.
Den ramen klipper jag, hur många burkar grundfärg och av vilken sort önskas?
Priset har trappats upp en del, då det fanns mer saker än jag hade minne av. Pma vid intresse :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar